Författare Ämne: [MOD] Corellian YT-1300f light freighter - LL 10179  (läst 366 gånger)

Utloggad BeO

• Betalande medlem 2018
  • *
  • Antal inlägg: 130
[MOD] Corellian YT-1300f light freighter - LL 10179
« skrivet: 08 september, 2018 Kl:17.59 »
Hej allihop!

Mitt lilla projekt, som har tagit alldeles för lång tid att färdigställa. Det började för snart två år sedan som ett normalt 10179 (Brickset) Bricklink-bygge. Men jag insåg efter ett tag att vissa bitar var väldigt dyra om man skulle ha rätt färg på dom. Så jag började leta alternativ, vilket ej heller var så lätt. Idén att göra om hela skeppet väcktes så småningom, och vilket tema jag skulle välja var för mig ett lätt val  ;D

Jag har försökt följa originalets konstruktion så långt som möjligt, men vissa partier modifierade jag för att jag antingen saknade rätt bitar eller för att de bitar som behövdes var lite för dyra för min smak. Samtidigt lade jag till lite detaljer hämtade från gamla Classic Space-set. Vingen som syns på några bilder är såklart inspirerad av 924 (Brickset) och 928 (Brickset), men är lätt att ta av om man vill hålla sig till den ursprungliga Falken-designen. Men jag är rätt förtjust i den  :)

Jag har lite fler bilder på Flickr, hoppas den fungerar då det är första gången jag använder mig av deras tjänst  ::)
https://flic.kr/s/aHsmidPiNJ

Kvaliteten är som man kan förvänta sig av en mobilkamera  ;D

Nästa steg är att försöka få till två bitar med LL 10179-print. Börjar med budgetvarianten, Dymo, så fort jag fått hem rätt kassett med vit text på klar bakgrund. Blir säääääkert hur bra som helst  ::)

Trevlig kväll, Legovänner!

Edit: Standarden på TBB har sänkts, dom tog med min MOD  :o
  https://www.brothers-brick.com/2018/09/21/shes-got-it-where-it-counts-kid-ive-made-a-lot-of-special-modifications-myself/
« Senast ändrad: 23 september, 2018 Kl:11.55 av BeO »

Utloggad BeO

• Betalande medlem 2018
  • *
  • Antal inlägg: 130
SV: [MOD] Corellian YT-1300f light freighter - LL 10179
« Svar #1 skrivet: 11 september, 2018 Kl:10.52 »
Jag kan f.ö. rekommendera användandet av en smörjgrop när man behöver fixa något på undersidan av Falken  ;)