Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SBC september

Startat av Skafte, 05 september 2018 kl. 11:49

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Swebrick Brick Challenge XX

Regler:

Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit. Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav. Bygget ska vara nytt och inte tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av Internet.

Posta max tre bilder med största sidan 1000 pixlar i denna tråd. Dessutom får man posta en video om man vill. Bilderna ska postas senast söndag 30 september.

Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala. Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.

Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång. Vinnaren får outsäglig ära och får också bestämma nästa månads bit.

Månadens bit är MANTELN!



Det finns otaliga varianter på BL, men vi utgår från 522, Minifig, Cape Cloth, Standard - Traditional Starched Fabric - Height 4 cm och de varianter som anges där - 21841, 522c och 19888. Alltså mantlar med samma storlek och "halshål", inga friendskjolar, constractiontrasor eller Mini Cooper-picknickfiltar. Inte heller exempelvis Batmanmantlar med spetsiga kanter eller plastvarianter. Däremot är det ok med mönstrade eller flerfärgade mantlar. Det är tillåtet att vika och på andra sätt deformera dem, men inte klippa i dem!

Jösses, det blev krångligare än jag trodde. Fråga i tråden om ni inte förstår vad jag begriper.

Godtfred



Den Svarta Drakfjärilen  söker sig fram till kvällens nektar.

Odidoma

Bra start på tävlingen. Du satt en hög standard direkt.

Skafte

Ja kom igen nu på upploppet med lite fler bidrag! Till och med söndag har ni på er!

Nybohov Creation Ltd.

Tävlingssuget verkar vara ljummet över lag.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Peter S

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 26 september 2018 kl. 17:16
Tävlingssuget verkar vara ljummet över lag.
Kan bara svara för mig själv: Har svårt att få Legotävlingsårshjulet att gå ihop. Tror det gäller fler. Det vimlar ju av tävlingar, bloggar, TLG-initiativ, föreningsaktiviteter som bara väntar på att få ett bidrag. Tävlingssuget är nog inte ljummet, men under de år jag varit aktiv har scenen förändrats (och priserna blivit mindre). Många satsar nog energi där utdelningen i form av ära och rikedom är större.

Godtfred

Själv ser jag inte SBC som en tävling, utan en anledning att tvingas bygga något utanför sin comfort-zone och använda bitar på ett sätt som man aldrig skulle göra annars.

janho

Jag tror att jag ser SBC som en tävling och tävlingar får mig att bygga... Faktiskt brukar jag bygga något för SBC eftersom jag tycker att det är verkligen roligt med såna utmaningar. Tyvärr har jag haft ingen tid i September för det eftersom jag ville bygga något for SHIPtember.


Stigge72

Citat från: janho skrivet 27 september 2018 kl. 09:38
Jag tror att jag ser SBC som en tävling och tävlingar får mig att bygga... Faktiskt brukar jag bygga något för SBC eftersom jag tycker att det är verkligen roligt med såna utmaningar. Tyvärr har jag haft ingen tid i September för det eftersom jag ville bygga något for SHIPtember.
Sätt en mantel på ditt SHIP! ;)

janho

Kunde inte motstå att ta lite tid för det... Här kommer mitt bidrag, en liten vallmo:



Jag tror att jag har sett ett liknande bygg förut men jag kunde inte hitta någonting här på forumet. Om någon vet är jag tacksam för att hjälpa mig hitta min inspirationskälla.

Och speciellt för Stigge72 här kommer blomman med mitt ship :-D


Skafte

Skönt, då blir det i alla fall en omröstning!  :)

Just en blomma trodde jag nog skulle dyka upp.

Å andra sidan kommer ju alla sista minutenbyggen i morgon!  ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.