Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Steampunk motorcykel - the aristocrat. (Vägteknik)

Startat av drdoddo, 02 augusti 2018 kl. 18:38

Föregående ämne - Nästa ämne

drdoddo

Satt å pulade lite med bitar från MOS å hade till slut byggt en liten väg. Tänkte att det behövdes en liten mur också å när det var klart behövdes ju naturligtvis ett fordon. Så det fick bli en steampunk motorcykel :)
Rääätt så pyssligt att få till sitsen å styret till hojen men rätt nöjd med hur det blev till slut.

The aristocrat - steampunk motorcycle by Andreas Lenander, on Flickr

Svensture

Snyggt byggt som vanligt, jag skulle oxå vilja ha förmågan att bygga steampunk men än har jag inte vågat mig på ngt försök. :)

Anders67


drdoddo

Citat från: Svensture skrivet 04 augusti 2018 kl. 11:17
Snyggt byggt som vanligt, jag skulle oxå vilja ha förmågan att bygga steampunk men än har jag inte vågat mig på ngt försök. :)
Stort tack! Bara börja klossa, å sen lägga till guld å slangar å bars å lightsaber-bitar så brukar det lösa sig ;)

Citat från: Anders67 skrivet 04 augusti 2018 kl. 13:10
Gillar 3CPO tuffar på 😃
Haha, han måste ju ta sig fram Steam-3PO  ;D

Stigge72

Snyggt. Står den stadigt mellan gatstenarna?

Håret på den rödhåriga tjejen var snyggt. Är det Ariels? Kanske skulle investera i något med henne...

drdoddo

Citat från: Stigge72 skrivet 05 augusti 2018 kl. 12:57
Snyggt. Står den stadigt mellan gatstenarna?

Håret på den rödhåriga tjejen var snyggt. Är det Ariels? Kanske skulle investera i något med henne...
Tack! Den står ganska stadigt på tilesen då d e två hjul både fram å bak. Bredden blir då tillräcklig för att balansera.
Håret e från Ariel, helt rätt :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.