Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] spaceship

Startat av Makknys, 04 augusti 2018 kl. 18:58

Föregående ämne - Nästa ämne

Makknys


Efter att ha varit sjukskriven större delen av året och haft en ganska begränsad koncentrationsförmåga för legolekande. Så ramlade jag över den här bilden på Pintrest (nedan) och tyckte att den hade en intressant design. Sen sprang resten av skeppet iväg utav bara farten. Så får se vad det blir av den här :)

https://www.pinterest.se/pin/576249714814927092/

Min cockpit med egna tweeks och pillande.
Spaceship test 1 by Magnus Larsson, on Flickr

Grund för ungefärlig storlek och design av skeppet som stort.
Spaceship 2 by Magnus Larsson, on Flickr

Disclaimer; bygger endast digitalt så vet inte om jag använder bitarsom inte finns i rätt färg och kan nu även trolla bort behov av vikt, hållbarhet eller liknande bekymmer.
Men har ni bitar och vill testa själva så är det ju bara att köra på, så länge ni hänvisar hitåt :)

o0ger

Kul med lite fler rymdbyggare på Swebrick! Kul att hela skeppet föddes ur en enda stol :)

Antar att du bygger med LDD? Om du kör med Stud.io så kan du välja att endast tillgängliga färger vissas per bit. Kan vara värt att testa av den anledningen.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Makknys

Bygger oftast det som faller in, så får se om det blir några flera rymdskepp efter det här :)

Jajame, bygger i ldd och funktionen du nämner finns ju där också. Men har bara blivit besviken när jag hittar något som skulle passa jättebra och så finns den bara i någon offgrön färg. Så det här är roligare :)

Peter S

Om du väljer extended (svarta fliken) innan du bygger / laddar upp, så kan du använda färger som inte finns i LDD.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.