Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC]The Seaside market

Startat av Teabox, 15 juli 2018 kl. 16:58

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

Edit: Klicka här för att se det färdiga resultatet

Jobbar på mitt största bygge hittills. Nedanför är min nuvarande målbild (ska dock fortfarande ses som en WIP). Generellt ogillar jag att dela med mig av mina LDD-skisser, men i det här fallet känner jag mig tvungen att göra det för att ni ska fatta vad jag försöker göra :)



Överst är en av de inre stadsmurarna med tre rader hus framför. Att göra en stadsdel byggd på en brant ner till vattnet är ett sätt att synliggöra gatorna så de inte blir gömda mellan husen :)



Nuvarande tillstånd. Inget ni ser anser jag vara i färdig tillstånd.



Designar allt så modulärt som möjligt. Varje hus blir en modul och allt annat ska gå ta isär i relativt små delar.

Betweenbrickwalls

Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Clarmo

Det där kan bli hur coolt som helst. Kommer följa med spänning!

Gideon

Mycket spännande projekt!
Hoppas du kan dela med dig av lite lärdomar om hur man bygger snygga hamnar utanför murar även till beigeare byggen ;)

Anders67

Håller med spännande angreppssätt, har samma tankar på citybyggen, får se om jag kommer vidare nu i sommar.
Samma byggtenik i CB'et? i alla fall längs bak, skulle spara mycket bitar.,

de Gothia

Oj vad läckert!! Gillar alla små detaljer du fått in i muren, lejonhuvuden, statyer etc!
Kul med så mycket olika hus och stil på dem!
Hoppas du ror projektet i hamn!!!👍👍

swemixon

Oj vilket projekt! Det ser riktigt intressant ut. Ska bli kul att följa.

Myko

Oj oj det här blir maffigt, hoppas du lyckas ro det i land! :)

Teabox

Tack för de positiva kommentarerna :)

En fördel med att göra det modulärt, är att man får tydliga delmål. Man kan fokusera på ett hus i taget och få den där pådrivande "sense of accomplishment" när man är färdig med det. Borde leda till att jag orka få ihop det :)

lingonfil

Ser riktigt trevligt ut. Det här kommer bli toppen.

Zilmrud

wow vilken skapelse. Bra ide! ser fram emot att se hur arbetet går framåt
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

Joacim

Wow kan inget annat än att hålla med de föregående talare ovan! Intressant teknik. Kommer följa.

General Brick

Häftigt! Ska bli kul att följa!  :D

Tittar vi på staden utifrån? Alltså om man går genom porten kommer man alltså "in" till staden?

Teabox

Citat från: General Brick skrivet 27 juli 2018 kl. 11:14
Häftigt! Ska bli kul att följa!  :D

Tittar vi på staden utifrån? Alltså om man går genom porten kommer man alltså "in" till staden?

Ja, vi ser vad som var utsidan av staden innan den blev trångbodd och invånarna började bygga på konstiga ställen :)
Så du tänker rätt, porten leder till en inre, centralare del av staden.

En glimt av den inre delen går att se på detta bygget (inte tänkt att vara samma port dock)

Welcoming the King by Teabox (henrik_zwomp), on Flickr

Teabox

Det går framåt under semestern :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.