Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC]The Seaside market

Startat av Teabox, 15 juli 2018 kl. 16:58

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

Snyggt, och mycket bra visuellt med att bygga på detta sättet.
Giller också alla små detaljer i bygget, hajen upphängd t.ex.

Teabox

Citat från: swemixon skrivet 16 maj 2019 kl. 21:17
Ruggigt snyggt bygge! Mängder med detaljer och roliga små scener att kolla in. Imponerande!

Tack :)

Citat från: Joacim skrivet 16 maj 2019 kl. 22:26
Grymt snyggt! Kommer det medhåll någon annan utställning?

Tackar. I år är tanken att jag ska ha med den till Hässleholm och Varberg. Eventuellt till Skærbæk också.

Citat från: Anders67 skrivet 17 maj 2019 kl. 00:09
Snyggt, och mycket bra visuellt med att bygga på detta sättet.
Giller också alla små detaljer i bygget, hajen upphängd t.ex.

Tack. Hajen var en publik favorit i Borlänge :D

Gideon

Mycket fint slutresultat! Många trevliga detaljer jag inte hann kika på i Borlänge också :)

Gillar att någon håller fanan högt kring "grå medeltid"/"Kingdoms-stil" när en del andra byggare fastnat i andra färgpaletter...

En byggteknisk favorit är den försänkta skölden med kvarts-runda tiles, visste inte att det gick att få till det så bra :)
Snyggt också att du ansträngt dig med att liva upp tvärsnittet på sidorna.

dalle

Fint resultat av detta medeltida projekt. Så bra att det hamnade på TBB. Grattis!

Teabox

Citat från: Gideon skrivet 17 maj 2019 kl. 11:34
Mycket fint slutresultat! Många trevliga detaljer jag inte hann kika på i Borlänge också :)

Gillar att någon håller fanan högt kring "grå medeltid"/"Kingdoms-stil" när en del andra byggare fastnat i andra färgpaletter...

...
Snyggt också att du ansträngt dig med att liva upp tvärsnittet på sidorna.

Citat från: dalle skrivet 19 maj 2019 kl. 19:36
Fint resultat av detta medeltida projekt. Så bra att det hamnade på TBB. Grattis!

Tackar.

Ja, jag gillar att köra på en mer "traditionell" still. Trodde inte jag skulle hamna på TBB iom att där inte är så mycket nyskapade tekniker eller färgkombinationer i bygget.


Citat från: Gideon skrivet 17 maj 2019 kl. 11:34
En byggteknisk favorit är den försänkta skölden med kvarts-runda tiles, visste inte att det gick att få till det så bra :)

3-plupps snot går bra om man tar hjälp av den smala delen av en bracket :)

Gideon

Citat från: Teabox skrivet 19 maj 2019 kl. 20:23
Ja, jag gillar att köra på en mer "traditionell" still. Trodde inte jag skulle hamna på TBB iom att där inte är så mycket nyskapade tekniker eller färgkombinationer i bygget.

3-plupps snot går bra om man tar hjälp av den smala delen av en bracket :)
Största problemet med stora byggen och TBB brukar nog vara att de är svåra att fota bra, men eftersom du hade lyckats så var saken klar :)
I detta fallet gjorde nog inte bristen på NPU så mycket, det var väl mer atmosfären och detaljrikedomen de (som så många andra som sett bygget innan) fastnat för?

Tack! Brackets finns fortfarande inte riktigt i min "mentala repertoir", måste utmana mig själv att börja använda de mer. (Dalahästen blev ett par "aha" :P )

Hovnarren

Tycker om den väldigt mycket bra gjort

Ozp

Filmade lite under Kloss på Kloss

Teabox

Citat från: Ozp skrivet 12 september 2019 kl. 12:15
Filmade lite under Kloss på Kloss

Coolt :) Gillar ljudeffekterna du lagt till.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.