Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Kvartalstävling 3: AFOL vs AFOL 2018

Startat av krakfot, 13 juli 2018 kl. 12:11

Föregående ämne - Nästa ämne

krakfot

Swebrick! Vi har ett resultat!!!

AFOLvsAFOL mästare 2018 är drdoddo med sitt bygge om Bosse och Evert. Förutom ära och berömmelse kommer drdoddo få bestämma temat för AFOLvsAFOL 2019.

Resultatlista 2018
----------------------
1) Bosse och Everts äventyr (drdoddo)
2) Gillesstugans trygghet (Teabox)
3) Äventyrsboken (Ozp)
4) Gatehouse (Robinnilsson403)
5) Narnia (Emma)
    Ingenstans (Janho)
    Willow (Svartkrut)

-----------------------------------------------------------------------
Knappt har föregåente tävling avslutas så är det så dax för nästa... och det är nu dags för vår årligen återkommande AFOL vs AFOL tävling.

Temat är som vanligt valt av förra årets vinnare Fullplate och lyder:
ÄVENTYR

Reglerna för tävlingen är följande:
- Endast riktigt LEGO får användas. Dvs. inga digitala bidrag och inga 3e parts bitar.
- Bitarna ska vara hela och rena, inga målade bitar, trasiga bitar, bitar med tuggmärken eller på annat sätt modifierade.
- Tävlingsbidraget ska vara ett nytt, ej tidigare visat bygge.
- VIKTIGT! Tävlingsbidraget få inte läggas ut på Flickr, Brickshelf eller annan bildtjänst eftersom bygget ska vara anonymt fram tills tävlingen är avslutad.
- Bidragen, max 3 bilder (max 1024x1024 pixlar) på din MOC skall skickas in senast 23.59 söndagen den 30:e september till Krakfot via mail: krakfot@hotmail.com
- Skriv inget i tävlingstråden om att du skickat in något bidrag, mening är att byggarna ska vara anonyma tills tävlingen är avslutad.
- Ange i mail titlen tävlingsnamn, ditt swebrick namn och bidragets titel ex. "AFOL vs AFOL - Krakfot - Ops!" så blir det enklare för mig att hantera mailen.
- Vill man ha en beskrivande text till bilden(erna) så går det bra att lägga till det i mail body'n max 100 ord, vi vill inte ha några uppsatser.
- Tävlingen är endast öppen för medlemmar i föreningen Swebrick (du hinner bli medlem innan sista anmälan!).


Alla bidrag kommer läggas ut av Krakfot på forumet första veckan i oktober så alla kan kontrollera att jag inte missat något bidrag sen börjar omrösningarna andra veckan i oktober.

Tävlingsbidragen lottas att möta varandra två och två i flera röstningsomgångar tills bara vinnaren är kvar.
Förutom ära och berömmelse blir det fina priser:

1:a pris - 1 st
2:a pris - 1 st
3:e pris - 1 st
4:e pris - 1 st

Stigge72

Finns det några begränsningar vad gäller byggets storlek?

Peter S


Kwagge

Är det okej att berätta en historia med de tre bilderna som man ska skicka in? Dvs att det hander något mellan varje bild.

Bättre att reda ut detta INNAN tävlingen har kommit igång.

krakfot

Nej det finns inga begränsningar denna gång och ja ni får berätta en historia med era tre bilder.

Wolcker

Citat- Bitarna ska vara hela och rena, inga målade bitar, trasiga bitar, bitar med tuggmärken eller på annat sätt modifierade.

får man ha eget tryck på bitar?
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

krakfot


drdoddo

Kul! Bara för att förtydliga ytterligare på kwagges fråga om d e ok att d händer något mellan bilderna. Innebär detta att man kan bygga 3 olika byggen/scener å ta en bild på varje scen? Typ en resa i olika landskap, etc. Eller ska d vara en scen där man kanske flyttar ev figs lite mellan bilderna? Peace!

krakfot

Citat från: drdoddo skrivet 30 juli 2018 kl. 19:05
Kul! Bara för att förtydliga ytterligare på kwagges fråga om d e ok att d händer något mellan bilderna. Innebär detta att man kan bygga 3 olika byggen/scener å ta en bild på varje scen? Typ en resa i olika landskap, etc. Eller ska d vara en scen där man kanske flyttar ev figs lite mellan bilderna? Peace!

Ja, denna gång är det tilllåtet.

drdoddo

Om man har byggt något å lagt upp lite WIP-bilder på typ FB. Å sen kommer på att det här skulle kunna passa bra som ett tävlingsbidrag. Är det rökt då i och med att anonymiteten fått sig en törn, även om själva bygget inte varit helt klart..? Frågar åt en vän...  :o

Kwagge

VIKTIGT! Tävlingsbidraget få inte läggas ut på Flickr, Brickshelf eller annan bildtjänst eftersom bygget ska vara anonymt fram tills tävlingen är avslutad.

Citat från: drdoddo skrivet 06 augusti 2018 kl. 15:08
Om man har byggt något å lagt upp lite WIP-bilder på typ FB. Å sen kommer på att det här skulle kunna passa bra som ett tävlingsbidrag. Är det rökt då i och med att anonymiteten fått sig en törn, även om själva bygget inte varit helt klart..? Frågar åt en vän...  :o

Jag tror redan att du har svaret till din "vän"...

drdoddo

Haha, misstänkte det...åt min vän... ;D

krakfot

4 dagar kvar nu skicka in era bidrag till krakfot@hotmail.com märk mailet AFOLvsAFOL!

krakfot

Citat från: krakfot skrivet 26 september 2018 kl. 14:56
4 dagar kvar nu skicka in era bidrag till krakfot@hotmail.com märk mailet AFOLvsAFOL!

Jag vill inte stressa, men nu har ni bara hela helgen på er!

krakfot

Jag ska nu ha skickat bekräftelsemail till alla som skickat in bidrag till AvsA2018 om det är nån som inte fårr bekräftelsemail så skicka ett PM eller mail till mig. OBS skriv inget om det här få forumet! Jag kommer under dagen lägga upp bidragen. 

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.