[MOC] Hogwarts - stora salen

Startat av stej123, 02 Juli 2018 kl. 19:00

Föregående ämne - Nästa ämne

robinnilsson403

I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

danielbrrssn

Så häftigt. Grymt projekt och bra klossat!

Svartkrut

Helt klart det mest briljanta bygge jag har sett! Hatten av för er båda! 🤩

Emma

Citat från: Svartkrut skrivet 23 Augusti 2020 kl. 20:00
Helt klart det mest briljanta bygge jag har sett! Hatten av för er båda! 🤩

Fina ord. Tack Eva!
Region Mitten

CopMike

Fantastiskt fint byggt :D! Det ser både stort och litet ut samtidigt på håll, och sen alla fina detaljer - wow!

Lordflintstone

Emma

Jag kom på en grej.

För att lätt se vilka tiles som håller ihop de olika modulerna så har jag tagit printade tiles. Det underlättar vid nedmontering, och eftersom det bara är kanten som syns på tilesen, så gör det ju inget att den är printad!
Region Mitten

Emma

Takfönster på! Nu har jag lite eld i baken eftersom detta ska bli klart till höstlovet och utställningen i åbyn. Så många små detaljer som jag vill få till. Men på det stora hela så är det utställningsfärdigt.

Ska bli spännande hur lång tid det kommer ta att få ner detta för trappen och in i bilen själv. Det blir att gå många vändor.
Region Mitten

ColA

Citat från: Emma skrivet 13 Oktober 2020 kl. 09:23
Takfönster på! Nu har jag lite eld i baken eftersom detta ska bli klart till höstlovet och utställningen i åbyn. Så många små detaljer som jag vill få till. Men på det stora hela så är det utställningsfärdigt.

Ska bli spännande hur lång tid det kommer ta att få ner detta för trappen och in i bilen själv. Det blir att gå många vändor.

Tur att du är en mästare i att bygga det transport vänligt  :)

Emma

Idag bar vi upp bygget till Stejs lägenhet. En rak trappa, 1 våning. Vi har bygget på en bordsskiva och bar hela skivan med bygget uppbyggt.

Fy, så tungt. På slutet fick vi pausa mellan varje trappsteg.

Men nu har vi haft premiärutställnig, och det känns jättekul! Hoppas Lego World vill ha med oss i Stockholm nästa gång!
Region Mitten

Emma

Poppis i Åbyn!
Region Mitten

stej123

Nu med belysning även i själva stora salen. Önskar bara att jag kunde ta vettiga foton...

stej123

Äntligen fått lite vettiga foton tagna! Och efter några (många) timmars redigerande så kommer bilderna här:

Bilder i högre kvalitet:
https://www.flickr.com/photos/stej123/albums/72157716786446443

Selander

Episka bilder  :D
Särskilt den första i mörker med belysning 👍

Magnus den store

Mäktigt bygge! Tack för högupplösta bilder. Det finns många detaljer som jag velat studera närmare.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!