Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Hogwarts - stora salen

Startat av stej123, 02 juli 2018 kl. 19:00

Föregående ämne - Nästa ämne

stej123

Citat från: andreaseldh skrivet 18 mars 2020 kl. 01:27
Och det osynliga taket, så att man kan se stjärnhimlen, har du fått till alldeles perfekt!

Kul att någon äntligen kommenterade det. Det var faktiskt det första vi byggde ;D

Emma

Helgen är planerad för stora framsteg inom trollkarls-slotts-lego-byggande.

På plats i Skellefteå, och jag inser att det finns ett tema i mina och Stejs byggen. Minst ett mått ska motsvara en Emma-längd. Denna gång lär slottet bli typ lika högt som mig. (För er som inte minns, Serenity var lika långt som mig...)

CopMike

Citat från: Emma skrivet 16 maj 2020 kl. 11:00
Helgen är planerad för stora framsteg inom trollkarls-slotts-lego-byggande.

På plats i Skellefteå, och jag inser att det finns ett tema i mina och Stejs byggen. Minst ett mått ska motsvara en Emma-längd. Denna gång lär slottet bli typ lika högt som mig. (För er som inte minns, Serenity var lika långt som mig...)
Börjar bli en hel Emma-ordlista nu ;D:

  • Emma-längd = minst ett mått ska motsvara en Emma-kroppsdelslängd i valfri dimension
  • Emma-tänk = hur man bygger för att kunna packa/flytta en modell på ett praktiskt sätt

Emma

Bild

dalle

Episkt!


Emma du är längre än du ser ut.

ColA

Riktigt maffigt bygge, ser fram emot att få se det live!

danielbrrssn

Citat från: ColA skrivet 17 maj 2020 kl. 19:03
Riktigt maffigt bygge, ser fram emot att få se det live!

Kan bara hålla med.

stej123

Stora tornet över stora salen är nu nästan klart




Magnus den store

Gillar hur 28192 och 92946 använts omlott som hörnsten. Jag har inte tänkt på att de kompletterar varandra så bra.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Bokeslundsparken

Citat från: Magnus den store skrivet 23 maj 2020 kl. 11:16
Gillar hur 28192 och 92946 använts omlott som hörnsten. Jag har inte tänkt på att de kompletterar varandra så bra.
Onekligen, riktigt snygga hörn.
Taket och så klart resten av bygget är också supersnyggt!

mechamike

Verkligen snyggt! Takvinklar är ju inte lätt att få till! Snyggt snottat!
?

Emma

Jag bygger tavlor till entréhallen.

stej123

...och jag bygger berg.



mechamike

Citat från: stej123 skrivet 09 juni 2020 kl. 19:30
...och jag bygger berg.

Några smarta råd/tips att dela med dig av när det gäller hur du gjort stödstruktur till ditt berg? Vore kul att se ett foto hur du löser det, jag brottas fortfarande med hur man bäst bitoptimerar utan att förlora hållfasthet..
?

stej123

Citat från: mechamike skrivet 10 juni 2020 kl. 07:11
Citat från: stej123 skrivet 09 juni 2020 kl. 19:30
...och jag bygger berg.

Några smarta råd/tips att dela med dig av när det gäller hur du gjort stödstruktur till ditt berg? Vore kul att se ett foto hur du löser det, jag brottas fortfarande med hur man bäst bitoptimerar utan att förlora hållfasthet..

I grunden har jag burpar, lurpar och murpar. Dom är rätt dyra för att vara "skitbitar", men jag tycker att det är värt det. Om inte annat för ens psykiska välmående. Sen har jag klätt dom bitarna med brick 1 x 1, 1 x 2, 1 x 3 och 2 x 2 samt slopes 2 x 1 och 2 x 1 x 3.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.