Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Hogwarts - stora salen

Startat av stej123, 02 juli 2018 kl. 19:00

Föregående ämne - Nästa ämne

stej123

Någon som kan gissa vad detta ska bli?


Odidoma


Clarmo

Något mer från Firefly kanske?

Gideon


o0ger

Hmm, det är alltså inte Moulinsart?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!



Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Gideon

Citat från: Eigenbrötler skrivet 02 juli 2018 kl. 21:53
Mattisborgen?  ;D ::)
Inte osannolikt? Tycker nog att mängden tan är lite bristfällig för Hogwarts...?

stej123

Visst är det stora salen i harry potter! Imponerad av att ni tog det på så få ledtrådar. Inga rumpnissar, således.

Vi har byggt under dagen och bilder kommer senare i kväll.

Clarmo

Citat från: stej123 skrivet 03 juli 2018 kl. 18:24
Visst är det stora salen i harry potter! Imponerad av att ni tog det på så få ledtrådar. Inga rumpnissar, således.

Vi har byggt under dagen och bilder kommer senare i kväll.

Klart till Klossfestivalen antar jag  ;)

Gideon

Citat från: stej123 skrivet 03 juli 2018 kl. 18:24
Visst är det stora salen i harry potter! Imponerad av att ni tog det på så få ledtrådar. Inga rumpnissar, således.
Det var borden och det stora fönstret som fick mig att tänka på stora salen på Hogwarts :)

stej123

Här kommer lite fler bilder:





Gideon

Perfekt med de rundade tilesen för fönstren! Vilka möjligheter som öppnas nu! :D

stej123

Då var det dags, en presentation av vårt nya projekt.

Det var kul och utmanande att bygga tillsammans, därför ville vi föröska oss på det igen. Efter Serenity kände vi för att bygga något som inte har lika många konstiga vinklar och organiska partier. Stora salen i Hogwarts, ja varför inte. Något som många känner igen. Och ett fyrkantigt rum, vad kan komma längre ifrån Serenitys insektslika former?

Om det förra projektet låg närmare stefan rent byggtekniskt, och närmare emma temamässigt; så har vi i detta projekt bytt roller. Hus och byggnader är som ni kanske vet emmas favoritgren, och HP står framförallt stefan varmt om hjärtat.

Färgvalet har redan kommit upp. I legos officiella set är det tanväggar på slottet. Våran bild av slottet är inte så tydligt tan, därför har vi valt att bygga med lbg som huvudfärg. Kanske skulle light tanish grey ligga närmast verkligheten. Det finns otaliga referensbilder, trots det väljer vi en generös tolkning.

Just nu försöker vi få rätsida på vilka fönster som sitter var. Överrepresenterat i filmvärlden, det här med större insida än utsida...

Så var det det här med mållinje. Den finns. Fråga på klossfestivalen, så kanske ni får svar.

/Emma och Stej

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.