Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] [MOD] Ingenmanslandet

Startat av Nickexs, 29 april 2018 kl. 22:45

Föregående ämne - Nästa ämne

Nickexs

Hejsan!

Har lagt detta med att bygga fartyg på hyllan, och har nu påbörjat mitt första landskap.

Jag bygger därför ett ingenmansland, eller som man också kan skriva, ett gränsland mellan två stater.
Jag har använt tre 10700 basplattor, utfyllda med gulnade, trasiga och tuggade bitar.
Dessa kan sammankopplas med technic-pinnar.

Ovanpå har placerat set 381, som jag kommer göra modifieringar på.
Än så länge ser projektet ut så här, och ett antal träd och tiles kommer införskaffas, så även pasplattor.

Nickexs

Vill gärna höra lite kommentarer :)

Classus

Mina tankar går mot gränspolis med en väg utanför huset och en vägbom.

Peter S

Jag har lite svårt att visualisera på det här stadiet. Ingenmansland är för mig obebyggt. Sedan brukar gränskontrollerna ligga en bit in på territorierna.

Classus

Citat från: Peter S skrivet 30 april 2018 kl. 19:37
Jag har lite svårt att visualisera på det här stadiet. Ingenmansland är för mig obebyggt. Sedan brukar gränskontrollerna ligga en bit in på territorierna.

Det är sant. Kanske vinkla om det till någon slags FN-postering istället om det ska vara ingenmansland.

Nickexs

En uppdatering i bygget. Har fyllt upp ett par 10700 basplattor med gammalt, tuggat och trasiga bitar och håller just nu på att bygga skogarna med 4x4 mörk gröna plattor.

En fråga kvarstår - hur ska jag få till vägen till stationen? Tänkte använda gråa tiles, men jag vill att vägen ska gå från två filer, till fyra vid stationen.
Tips mottages :)

Peter S

Wedge plate 2x3 43722 och 43723 kan användas i kanterna för att bredda vägen. Visserligen några studs också, men det får man bjussa på.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.