Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] En liten flygplats (6392 Remake)

Startat av Teabox, 21 april 2018 kl. 10:23

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

Nu är med lila remake av färdig. Redo för Huskvarna :)


LEGO Airport - Classic Town 6392 Remake by Teabox (henrik_zwomp), on Flickr



Det var inte helt smärtfritt att få allt att röra sig med en motor. Den samlade mängden friktion som koncenteras vid motor har krävt ombyggnation efterhand som jag kopplat på de olika delarna.

Se även WIP-tråden: http://www.swebrick.se/index.php?topic=12403.0

Classus

Mycket snyggt! Hur har du löst kraftöverföringen till helikoptern, finns det genomskinliga axlar?

Teabox

Citat från: Classus skrivet 21 april 2018 kl. 14:19
Mycket snyggt! Hur har du löst kraftöverföringen till helikoptern, finns det genomskinliga axlar?

Tack och nej, man får bygga egna genomskinliga axlar :)

Classus

Tack för förklaringen! Det blir till och med bättre att helikoptern svajar lite eftersom det ser ut som att den hovrar.

o0ger

Snyggt! Riktigt kul med allt som rör sig. Min favorit är bagageutlämningen.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Boathill

Gillat också bagagesnurtannbäst! :) Blir det fristående objelt eller i något CB i Huskvarna?

fillishave

Underbart bygge! Så roligt med motoriserat, det ger verkligen en extra dimension på bygget.

byStfn

Grymt! Ser fram enot att studera i Huskvarna!

Teabox

Tack för komplimangerna :)

Citat från: Boathill skrivet 21 april 2018 kl. 16:04
Blir det fristående objelt eller i något CB i Huskvarna?

Det är ett fristående objekt. Marken är en kloss högre än moduverse så krävs lite anpassning för att passa in i ett nuvarande CB.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.