Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Star Dust Drive-in Theatre

Startat av fillishave, 20 april 2018 kl. 11:01

Föregående ämne - Nästa ämne

fillishave

Här kommer mitt första försök på ett Lego Ideas-bidrag; Start Dust Drive-in Theatre.


För att det skulle finnas en någorlunda realistisk chans att det i slutändan skulle kunna bli ett officiellt set så hade jag två kriterier; inte mer än 1500 bitar och inte för mycket konstiga och illegala tekniska lösningar. Efter mitt senaste bygge; House of the Inventor, var det roligt att göra ett lite, tekniskt sett, enklare bygge.
Det är designat så att det passar perfekt in med Downtown Diner på höger sida men kan ju såklart funka lika bra på egen hand.

Första gången jag gav mig på att bygga bilar vilket var en rejäl utmaning!

Om ni gillar så får ni gärna gå in på https://ideas.lego.com/projects/565f68af-6f67-46ca-bd91-70849dc4c2f9 och rösta!
(Finns fler bilder både på Flickr och Lego ideas)

Dark_Link

Riktigt snyggt!
Men måste vara svårt att få ihop ekonomin med så få tillgängliga platser för besökare. :P

fillishave

Citat från: Dark_Link skrivet 20 april 2018 kl. 11:18
Riktigt snyggt!
Men måste vara svårt att få ihop ekonomin med så få tillgängliga platser för besökare. :P
Tack! Ha, ha, dom kanske får kulturstöd?  ;D

Classus

Snyggt byggt! Jag gillar ditt första fordon. Det gör inget att det inte får plats så många besökare eftersom bion mest är ett ställe för att gosa med sin dejt. Det skulle vara för distraherande med mycket människor runtomkring.

Myko


Clarmo

Snyggt klossat! Gillar flakbilen och hur du fått ihop skylten.

fillishave

Citat från: Classus skrivet 20 april 2018 kl. 11:50
Snyggt byggt! Jag gillar ditt första fordon. Det gör inget att det inte får plats så många besökare eftersom bion mest är ett ställe för att gosa med sin dejt. Det skulle vara för distraherande med mycket människor runtomkring.

Tack! Ja eller hur? Och i ärlighetens namn; vem är egentligen så jätteintresserad av att titta på en film som heter "Don't brick my heart"?  ;D

Citat från: Myko skrivet 20 april 2018 kl. 11:51
Väldigt snyggt!

Tackar och bockar!

Citat från: Clarmo skrivet 20 april 2018 kl. 11:53
Snyggt klossat! Gillar flakbilen och hur du fått ihop skylten.

Tack! Skylten gick igenom en herrans massa varianter. Från början byggde jag en (eller 5 olika varianter faktiskt) skylt med Lego-byggda bokstäver men den blev så gigantonormus så det såg helt oproportionerligt ut vilket resulterade i en sticker/printad-bit-lösning istället.

Memmla



Lordflintstone

Snyggt! Och älskar 50tals temat. Röstar!

Betweenbrickwalls

Supersnyggt! Fint foto också ☺
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

fillishave

#11
Citat från: Lordflintstone skrivet 20 april 2018 kl. 18:31
Snyggt! Och älskar 50tals temat. Röstar!
Oj mitt svar försvann! Tackar och bockar!

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 20 april 2018 kl. 18:44
Supersnyggt! Fint foto också ☺
Tackar! Med tanke på att det är 3D-renderingar så tar jag det sistnämnda som en god komplimang också  :)

Betweenbrickwalls

Citat från: fillishave skrivet 20 april 2018 kl. 18:45
Citat från: Lordflintstone skrivet 20 april 2018 kl. 18:31
Snyggt! Och älskar 50tals temat. Röstar!
Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 20 april 2018 kl. 18:44
Supersnyggt! Fint foto också ☺
Tackar! Med tanke på att det är 3D-renderingar så tar jag det sistnämnda som en god komplimang också  :)

Wow! Ser verkligen ut som ett foto!
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.