Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Smycken

Startat av Sollan, 17 april 2018 kl. 19:23

Föregående ämne - Nästa ämne

Sollan

Hittade ett frigolithuvud på en hantverksbutik och tyckte det skulle passa som en smyckesdisplay. Väldigt kul att göra smycken!

Det svarta är både stort och hållbart, så det tar jag nog på mig själv på utställningen








Godtfred

Najs, då blir vi två med LEGO-glasögon?

Sollan

Ha ha, hade ju tänkt att det skulle föreställa en maskeradmask...  ;D ::)

Misa

Så roligt att se dina skapelser, Sollan !
Ocb jag kan bara hålla med, det är hur roligt som helst att bygga smycken 😃

CopMike

Kreativt och snyggt byggt Sollan! Kommer dom med till Huskvarna?

o0ger

Det ser kul ut med smycken! Det blir en extra dimension om man tänker sig att man ska bära dem själv. Det svarta halsbandet är riktigt bra tycker jag. Det ser ut att kunna vara gjort av något annat än lego!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Sollan

Tack! 😊

Ja, de kommer med till Huskvarna. Det svarta kommer jag nog ha på mig. Jag måste bara hitta var jag har sorterat in mina pistoler! Så halsbandet blir symetriskt!

BlueBuilder

Så underbara smycken! Jag gillade masken mest! Det ska bli kul att se allt i Huskvarna!!

andreaseldh

Hur (o)bekväm är mössan?

Peter S

Tycker modellen har lite väl smal hals... Det blir en riktig choker, det där guldiga...  :o

fillishave

Snyggt! Det är det som är så roligt med Lego; alltid någon som gör något nytt och annorlunda! Håller med om det svarta, helt klart min favorit också!

Sollan

Tack!  :D

Mössan är såklart alldeles väldigt bekväm! De sitter faktiskt kvar förvånansvärt bra.

Om hon drabbas av strypkänslor kan hon lätt byta till ett mjukare och också lite enklare halsband som dessutom matchar masken bättre.



Till kvällen blir det ett lite mera påkostat smycke.




Hjääälp! det går inte att sluta! :D

Stigge72

Riktigt snygga skapelser.

Kul med lego och saker som t ex smycken, där konstruktionerna får fler dimensioner och kan uppskattas ur fler perspektiv.

Illuwatar

Snygga - gillar speciellt det svarta halsbandet. Lite indian över det hela...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Sollan

Tack! 😀

Jag fick en beställning på ett legohalsband idag, av en icke legonörd som ska användas på riktigt.

Då måste jag nog limma  :-[ :o

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.