Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Teknikexteriör

Startat av Sollan, 13 april 2018 kl. 19:48

Föregående ämne - Nästa ämne

Sollan

På senaste Stockholmsträffen hade Peter S med sig teknikbitar och utskrivna beskrivningar på enkla teknikbyggen och lösningar. Det fanns en beskrivning på en enkel hopfällbar stol. Jag blev inte nöjd med den utan började göra en egen variant o så var jag fast 🤤.

Nu har jag gjort en liten teknikexteriör display. Med hopfällbara möbler och dörrar man kan öppna med en vev. Löjligt roligt! Den är inte klar, men jag postar den nu så kan jag länka till den i objektanmälan till Huskvarna

Peter S

Oj, oj, oj! Var ska detta sluta. En dockskåps-GBC-modul?

Emma

Ovant att se dig bygga med technic. Kul! Ser fram emot att veva upp dörren i Huskvarna.

Sollan

#3
Nu har det hänt!

Det hade jag aldrig trott!




Jag har slut på pins! !   :o  :o

Visserligen bare de med kryss i tan men ändå! Det trodde jag aldrig skulle hända! Ur led är tiden!


Citat från: Peter S skrivet 13 april 2018 kl. 20:16
Oj, oj, oj! Var ska detta sluta. En dockskåps-GBC-modul?

Vem vet, det är ju ditt fel Peter, som lurade in mig i teknikträsket! Det var bra gjort, det här var jättekul! 😊

Sollan

Citat från: Emma skrivet 13 april 2018 kl. 23:02
Ovant att se dig bygga med technic. Kul! Ser fram emot att veva upp dörren i Huskvarna.

Ja, det är ovant för mig också. Tänk att jag skulle börja gilla sådana där tekniktjafs bitar 😀

Jag har i alla fall upptäckt något intressant. När jag bygger med vanliga bitar tänker jag ofta att åh, tänk om det fanns en sådan bit, det skulle lösa mitt bekymmer. Men det är bara att försöka gå runt problemet, för de där önskebitarna finns inte..

När jag bygger med teknik tänker jag likadant, en sådan funktion hade ju varit praktisk. Och simsalabim, det finns en sådan bit! Det funkar hela tiden. Magiskt!

Peter S

Citat från: Sollan skrivet 13 april 2018 kl. 23:14
När jag bygger med teknik tänker jag likadant, en sådan funktion hade ju varit praktisk. Och simsalabim, det finns en sådan bit! Det funkar hela tiden. Magiskt!
Det finns ändå några utmaningar:
Man kan bygga samma sak på många olika sätt, vilket gör att man kan tro sig fastna, men i själva verket har försökt bygga ihop två skilda varianter. Man måste hitta skärningspunkten mellan varianterna och bestämma sig för den ena.
Den eviga utmaningen att bygga så kompakt som möjligt.

Sollan

Citat från: Peter S skrivet 14 april 2018 kl. 07:01
Citat från: Sollan skrivet 13 april 2018 kl. 23:14
När jag bygger med teknik tänker jag likadant, en sådan funktion hade ju varit praktisk. Och simsalabim, det finns en sådan bit! Det funkar hela tiden. Magiskt!
Det finns ändå några utmaningar:
Man kan bygga samma sak på många olika sätt, vilket gör att man kan tro sig fastna, men i själva verket har försökt bygga ihop två skilda varianter. Man måste hitta skärningspunkten mellan varianterna och bestämma sig för den ena.
Den eviga utmaningen att bygga så kompakt som möjligt.

Absolut! Tycker bara att det är häftigt att det finns så många praktiska bitar 😀

Sollan

#7
Nu är den färdig och nedpackad inför Huskvarna.

Jag är väldigt nöjd med att ha fått till mitt första teknikbygge.

Tack till Myko för takslopsen jag saknade!

Dörröppnaren hittade jag en guide till som jag fick ändra lite och hur jag skulle få belysningen att tryckas igång med båda ljuskällorna med en spak klurade jag ut själv. Stolt som en tupp! :D

Det var svårt att stå bakom, jag drog båda spakarna åt fel håll först :D







Så roligt man kan ha med de här Bellville figurerna!


byStfn

Så fint Sollan! Det är en ovanlig syn att se Technic och Belville tillsammans!

Sollan

Tack!

Ja, jag tycker det blev en kul kombination  ;D

lindyhep

Men Sollan....han behöver byxorna. Det ser knepigt ut utan tycker jag.

Bortsett från det kan jag bara göra tummen upp! :D

Sollan

Ha ha, jag tycker det blev snyggare utan byxor. Lättare att positionera honom också. Vad är det för fel på tighta svarta byxor?!  ;D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.