Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SBC April 2018

Startat av janho, 09 april 2018 kl. 22:10

Föregående ämne - Nästa ämne

janho

Bra förslag. Jag flyttar fram sista dagen tills fredag 4 maj kväll (23:59) så att all som vill kan bidra!


Peter S

En vigg som jag byggde till Bortom Sol, som visar odling av genmanipulerad säd i växthus.
Nu passar det bra att visa den, sådär 3 år senare (eller mer?)

andreaseldh

Vet inte hur tävlingsledningen ställer sig till att jag ställer upp med en WIP, men om jag kallar den Konceptmodell för siffror kanske det går bra?

Citat från: andreaseldh skrivet 20 april 2018 kl. 15:47
Du är första siffran klar. Ett problem som jag måste lösa är hur man får lagren att stanna kvar, kanske fjädrande hjul på baksidan kan fungera.









P4200518 by Andreas Eldh, on Flickr


P4200519 by Andreas Eldh, on Flickr


P4200527 by Andreas Eldh, on Flickr


P4200520 by Andreas Eldh, on Flickr


P4200521 by Andreas Eldh, on Flickr


P4200522 by Andreas Eldh, on Flickr


P4200523 by Andreas Eldh, on Flickr


P4200524 by Andreas Eldh, on Flickr


P4200525 by Andreas Eldh, on Flickr


P4200526 by Andreas Eldh, on Flickr

Godtfred

Citat från: andreaseldh skrivet 02 maj 2018 kl. 12:16
Vet inte hur tävlingsledningen ställer sig till att jag ställer upp med en WIP, men om jag kallar den Konceptmodell för siffror kanske det går bra?
Problemet är väl snarare om man ska följa tredje regeln eller inte...

lindyhep

Citat från: Godtfred skrivet 02 maj 2018 kl. 12:46
Citat från: andreaseldh skrivet 02 maj 2018 kl. 12:16
Vet inte hur tävlingsledningen ställer sig till att jag ställer upp med en WIP, men om jag kallar den Konceptmodell för siffror kanske det går bra?
Problemet är väl snarare om man ska följa tredje regeln eller inte...

Eller om man skall följa den fjärde....
"Posta max tre bilder med största sidan 1000 pixlar i denna tråd. Dessutom får man posta en video om man vill."

janho

Jag antar att jag måste bestämma. Jag tycker att eftersom andreaseldhs bidrag har varit tidigare postat på forumet får det tyvärr inte accepteras i tävlingen enligt reglerna.

Men det finns ingen pris förutom äran. Så man behöver säkert inte vara ledsen över det...

Godtfred

#21
Två vårblommor fick jag till med ett snabbygge.


Knob flower
by gonkius, on Flickr

Edit: Tog ny bild...

andreaseldh

Citat från: janho skrivet 02 maj 2018 kl. 21:19
Jag antar att jag måste bestämma. Jag tycker att eftersom andreaseldhs bidrag har varit tidigare postat på forumet får det tyvärr inte accepteras i tävlingen enligt reglerna.

Men det finns ingen pris förutom äran. Så man behöver säkert inte vara ledsen över det...

Helt OK!

byStfn

Citat från: Godtfred skrivet 02 maj 2018 kl. 22:07
Två vårblommor fick jag till med ett snabbygge.



Jag ser ett surt hjortron och ett björnbär! :D Otroligt fina!

Stigge72

I en övergiven lekpark någonstans, möjligtvis i östra Tyskland, står en gammal leksnurra. Några tappra växter har utnyttjat sprickorna i den gamla betongen.

eon

Citat från: Stigge72 skrivet 05 maj 2018 kl. 00:51
I en övergiven lekpark någonstans, möjligtvis i östra Tyskland, står en gammal leksnurra. Några tappra växter har utnyttjat sprickorna i den gamla betongen.

Tjernobyl kanske?

Stigge72

Citat från: eon skrivet 05 maj 2018 kl. 21:01
Citat från: Stigge72 skrivet 05 maj 2018 kl. 00:51
I en övergiven lekpark någonstans, möjligtvis i östra Tyskland, står en gammal leksnurra. Några tappra växter har utnyttjat sprickorna i den gamla betongen.

Tjernobyl kanske?
Möjligtvis. En dag då de radioaktiva molnen hänger tunga...
Ja, jag borde kollat att ljuset var bättre, men det var sent sista dagen före deadline...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.