Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Vinterlandskap

Startat av Full Plate, 08 mars 2018 kl. 23:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Classus

Hur gör du för att fästa grenarna, är det något i stil med robotarmar som är ett ramverk?

Full Plate

Citat från: Classus skrivet 12 mars 2018 kl. 19:14
Hur gör du för att fästa grenarna, är det något i stil med robotarmar som är ett ramverk?
Översta lagren hålls på plats med en sorts clip. Resten hålls på plats av lagret över sig.

Full Plate

Börjar bli lite mer färdigt. Fortfarande ett stort hål där bak, men väntar på bitar för ett par större träd som jag tänkt ställa där. Efter det får jag se om vegetationen funkar eller inte.

Satte dit lite minifigs för att få lite färg, vilket jag tror det här bygget behöver. Och tävlingen har ju 25% av poängen på "LEGO humor" vilket jag inte är helt säker på vad det är, men förhoppningsvis kvalar sånt här in ;)

Lite svårt att ta en övergripande bild nu, pga alla träden som delar upp bygget.


Illuwatar

Riktigt snygga träd - om du inte har något emot det så får du gärna lära ut tekniken... :) ;)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Classus

Vad tror ni om att sätta några "white tile 1x1 round" på träden för att simulera snöklumpar?

eon

Vaniljglassen har smält.  ;D

Full Plate

Citat från: Illuwatar skrivet 15 mars 2018 kl. 13:58
Riktigt snygga träd - om du inte har något emot det så får du gärna lära ut tekniken... :) ;)
Tack! Jepp, jag har det på min to-do lista :) Just nu försöker jag bara rusha ut så många byggen som möjligt för Rebrick-tävlingen.

Citat från: Classus skrivet 15 mars 2018 kl. 17:42
Vad tror ni om att sätta några "white tile 1x1 round" på träden för att simulera snöklumpar?
Hmm, kan nog funka :) Jag har inte supermånga sådana, så blir kanske lite för sporadiskt för att se bra ut. Men värt att testa :) Tack för feedback!

Citat från: eon skrivet 15 mars 2018 kl. 18:21
Vaniljglassen har smält.  ;D
Haha, jepp :) Var min son som föreslog att lite snö skulle trilla utanför. Tyckte det la till en extra dimension i byggt. Dock hade jag gärna sett att det stuckit ut lite mer, men  är tyvärr begränsad till 1 stud utåt för att följa tävlingsmåtten.

Full Plate

Det finns mycket kul att göra en vacker vinterdag! Men det kan vara bra att vara försiktig... ;)

Så blev detta bygge då färdigt till slut. Misslyckades beställa fler vita löv, så det blev en liten backe med en snowboardare istället :) Har svårt att föreställa mig hur detta slutar väl för honom dock ;)









Classus

Mycket snyggt, snowboard-åkaren blev en bra lösning! Nästan så att man längtar tillbaka till vintern trots allt.

Edit: jag kanske bara inbillar mig, men hade du inte en orange fisk under isen förut?

Full Plate

Citat från: Classus skrivet 06 april 2018 kl. 15:58
Mycket snyggt, snowboard-åkaren blev en bra lösning! Nästan så att man längtar tillbaka till vintern trots allt.

Edit: jag kanske bara inbillar mig, men hade du inte en orange fisk under isen förut?

Tack! Vi var på skidsemester förra veckan, så det är väl dör det kommer ifrån :)

Någon orange fisk har där nog aldrig varit, men det hade ju sett fräckt ut :)

Classus

Det är bara en reflex, jag som tyckte att det var så sött med en fisk där. Zooma in nere till vänster i den här bilden: https://www.flickr.com/photos/emillide/40780136162/

andreaseldh

Mycket vackert, särskilt snön som väller utanför ramen! Hur håller skridskoåkarna balansen?

Full Plate

Citat från: Classus skrivet 06 april 2018 kl. 17:09
Det är bara en reflex, jag som tyckte att det var så sött med en fisk där. Zooma in nere till vänster i den här bilden: https://www.flickr.com/photos/emillide/40780136162/
Ah, det är reflektionen av skridskoåkarna :)


Citat från: andreaseldh skrivet 06 april 2018 kl. 18:37
Mycket vackert, särskilt snön som väller utanför ramen! Hur håller skridskoåkarna balansen?
Tack Andreas! Det var min sons idé med snön utanför ramen och han vill att jag ska vara väldigt tydlig med det, speciellt när jag ska till Huskvarna och ställa ut ;)

Hur håller skridskoåkarna balansen? Illa. Väldigt illa. Ställer man in skridskorna så kan man få till det, men det är väldigt lätt att de trillar. Vet inte riktigt hur LEGO tänkt med dem? Antar att man ska ha båda raka, för då blir det lite bättre. Men då ser det ju ut som de står stilla.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.