Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] The Great Outdoors

Startat av Full Plate, 03 april 2018 kl. 17:45

Föregående ämne - Nästa ämne

Full Plate

Misslyckades med att beställa 5x6 white leaves, så mitt vinterlandskap läggs på is tills jag kommer på en annan lösning. Istället försöker jag rusha ett bidrag till till Rebricktävlingen :) Satsar på samma stil som mitt mästerbyggarbidrag, men mindre för att passa tävlingar. Kommer dock prova en del andra tekniker också, annars blir det för tråkigt ;)

Byggde en lite böljande, grön ram som jag tänkte kunde passa till denna typen av byggen. Bestämde mig för en layout med en stig med buskar och blommor framför och lite träd och annat bakom. Började så smått med växtligheten.


Emma

Trevlig start! Är lime-buskarna flätade?

Full Plate

Citat från: Emma skrivet 03 april 2018 kl. 19:08
Trevlig start! Är lime-buskarna flätade?
Tack!

Jepp, de är flätade. Har hört från andra att det finns risk för att de går sönder om de står så en längre tid dock. Får väl se :) Flex element ska ju vara flexibla ;)

Full Plate

En vacker vårdag är det få aktiviteter som slår en promenad i naturen! Förutom att sitta hemma i ett mörkt rum och bygga med lego förstås, ahem...  ;)

Tajt deadline så jag fick rusha klart bygget lite, men rätt nöjd med resultatet trots allt. En hel del gamla tekniker, men några nya också :)










CopMike

#4
Det finns ju aldrig annat att säga om dina landskaps-/växtlighetsbyggen än VÄRLDSKLASS ;)!

dalle

Delikat och snårigt. En inte helt lätt kombination men du lyckas!

fillishave

Ja precis som CopMike skriver är det som vanligt världsklass på dina växtbyggen! Men den brinnande frågan är; när får vi se ett foto på ditt till synes oändliga lager av plants och flowers?  ;D
Skulle vara kul att se dig tillämpa dina färdigheter på en utomjordisk miljö med växtlighet i andra galna färger.

Full Plate

Citat från: CopMike skrivet 07 april 2018 kl. 20:36
Det finns ju aldrig annat att säga om dina landskaps-/växtlighetsbyggen än VÄRLDSKLASS ;)!
Tackar! Får försöka ta mig ut ur den här nischen lite, nu när alla naturtävlingar är över ;)

Citat från: dalle skrivet 07 april 2018 kl. 20:47
Delikat och snårigt. En inte helt lätt kombination men du lyckas!
Tack! Snårigt blir det verkligen :)

Citat från: fillishave skrivet 07 april 2018 kl. 21:58
Ja precis som CopMike skriver är det som vanligt världsklass på dina växtbyggen! Men den brinnande frågan är; när får vi se ett foto på ditt till synes oändliga lager av plants och flowers?  ;D
Skulle vara kul att se dig tillämpa dina färdigheter på en utomjordisk miljö med växtlighet i andra galna färger.
Tackar! Haha, mitt lager är oändligt, eftersom jag brukar plocka isär mina byggen när jag byggt dem. Fast nu måste man ju ha dem kvar för utställningar och sånt, så det börjar bli lite tomt i lådorna. Speciellt om jag lyckas vinna något i Rebrick tävlingen och "måste" skicka iväg saker i ett år ;)

Utomjordisk flora låter lite intressant. Man kan ju ta ut svängarna lite mer då :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.