Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Defense of Crait, SW 32x32

Startat av Kvarnbacka, 26 mars 2018 kl. 12:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Kvarnbacka

Det har inte hänt så mycket sedan jag sa att jag tänkte bygga en scen till SW 32x32, men nu är det väl dags att visa att jag åtminstone har börjat. Basen är nästan klar och jag har en idé om själva slutförandet som jag tror kommer att bli bra.

crowwlime_

Om det blir som jag tror kommer det bli grymt snyggt! :o
Spännande!

Lordflintstone


Kvarnbacka

#3
Inte det mest transportvänliga bygget någonsin, men förhoppningsvis är det värt det!  :)

Tyvärr har den övre av de två flaggorna där bak ramlat av under byggprocessen och gömt sig någonstans, så jag ersatte den med en svart medan jag letar.

Edit: lagt till nya bilder.




CopMike

Riktigt snyggt med snot:ning och användning av ormar :D!

fillishave

Citat från: CopMike skrivet 02 april 2018 kl. 12:00
Riktigt snyggt med snot:ning och användning av ormar :D!
Plus på den kommentaren! Riktigt coolt användande av ormarna! Även om det inte ser ut så i filmen kanske så skulle jag vilja ha haft lite lutning på själva skeppet för att indikera fart. Det blir lite statiskt känsla. Men det kan också ha att göra med vinkeln på hur det är fotat

Kvarnbacka

Tack! Det var en tillfällighet att det blev ormar faktiskt. Jag hade tänkt bygga dammet med röda klossar och plattor, men så var jag inne på en Bricklink-butik för att köpa de vita bitarna och det fanns knappt några vanliga röda. Däremot fanns det ett 50-tal röda ormar. Nöden är uppfinningarnas moder, antar jag.  :)

Teabox

Cool effekt med ormarna. Går ju att återanvända i en skräckscen :D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.