Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Byggtävling! (Sammanfogad)

Startat av Teabox, 12 november 2010 kl. 18:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

Nu har jag äran att i samarbete med Stor & Liten kunna presentera en byggtävling för oss medlemmar på Swebrick. Jag vet att vi precis hade en tävling men en till skadar väl inte :) Tävlingen är ganska så enkel. Bygg någonting i LEGO som kan anknytas till tävlings tema och posta en bild på bygget i denna tråden. Och vad är tävlings tema då? Jo, i och med att det här är första tävlingen jag håller i så tänkte jag låta temat helt enkelt vara: Tävling!

För att utveckla vad jag menar. Tävlingen går ut på att bygga något som kan associeras med tävling på något vis. Det kan vara en sportvinjett, en sångtävlingsvinjett, en bingovinjett, en duel, en golfboll i LEGO, ett fotbollsmål i LEGO osv. Är ni osäkra på om en idé kvalificerar så kan ni PM:a mig så svara jag på det :) Officiella LEGO set som kan användas till inspiration är: Knight's Showdown, Quidditch Match, The Ostrich Race, de olika World Racers seten, Mos Espa Podrace, samt ett par av samlar figurerna.

Regler
* Endast ett bidrag per medlem.
* Bidraget får inte täcka en yta större än 16 x 16 studs.
* Man måste vara en registrerade medlem sen innan 2010-11-12.
* Bidraget ska lämnas in genom att posta EN bild på det i denna tråd. Vill ni visa flera bilder på bygget så ni länka till fler bilder.
* Bidraget måste lämnas in innan 2010-12-13.
* Bidraget får endast bestå av omodifierade LEGO bitar. Dvs inga kloner eller bitar som blivit modifierade med såg eller lim.
* Bidraget får inte ha publicerats på annan plats innan tävlingens början.

Priser :)
Första pris: Rabattkod till Stor & Liten på 550:-
Andra pris: Rabattkod till Stor & Liten på 350:-
Tredje pris: Rabattkod till Stor & Liten på 200:-

Rabattkoder fungera så att om man handlar över summa så bifogas en faktura på överskjutande belopp och handlar man under summan så finns resterande belopp kvar på samma kod.

De vinnande bidragen kommer bestämmas genom omröstning på forumet. Röstningen planeras att  påbörjas veckan efter deadline och kommer annonseras med en ny tråd där alla bidragen är fin samlade.

Det kommer även lottas ut ett tröstpris bland de deltagare som inte vann något. Tröstpriset kommer vara en fräsig Polismotorcykel :) (Set 7235).

Diskvalifisering
Ifall misstankar om fusk eller annat fuffel uppstår erhåller jag mig rätten att diskvalifisera ett bidrag.

Om arrangörerna
Jag och Stor & Liten har presenterat oss tidigare på andra ställen på forumet. Och för att det inte ska bli några missförstånd vill jag vara tydlig med att jag är bara en medlem på detta forumet och ingen officiell representant för forumet eller föreningen Swebrick.


Klara, färdiga, bygg! :)

Superkalle

Strålande initativ. Nu blir det till att börja fundera  :)

Gordonblixt

Det här kommer bli väldigt intressant! Nu gäller det att tänka lite.

tellblom

#3
Först ut då...  Hoppas det är åkej med LDD

Den äldsta av alla tävlingar :)

/Martin

de Gothia

vad roligt med en tävling på forumet!! :) nu måste jag fundera på mitt bidrag!!

Teabox

Citat från: tellblom skrivet 12 november 2010 kl. 21:43
Hoppas det är åkej med LDD

LDD hade jag inte tänkt på, men kan inte komma på någon anledning till att inte tillåta det :)

CopMike

Tjohoo, en tävling till!!! Snyggt fixat teabox! Och riktigt schyssta priser :)!
Nu till Legorummet .......

Micke

Gordonblixt

Här e mitt bidrag till tävlingen:

Görande det vi gör bäst. ;D

Lycka till alla andra.

de Gothia

här kommer mitt... borgtema såklart! ;)

Akki


Måns.S

#10
Mitt bidrag: (LDD)

AndersI

Det är ta mig sjutton inte lätt att komma på vad man ska bygga - och ju längre man dröjer, desto svårare blir det...

Till nästa liknande tävling har jag ett par förslag till ändringar (hämtade från andra forum):

- inga bilder visas i tråden, utan skickas med PM till organisatören
- när sista inlämningsdatum har gått ut, lägger organisatören upp alla bilderna på en gång, anonymt, med bara ett nummer som identifikation.
- nu får alla rösta, t.ex. via en poll med dolt resultat, tills sista röstdatum gått ut
- organisatören annonserar resultatet

På detta sätt får alla bilderna samma exponering, och man röstar mer på utseendet och mindre på vem som har byggt (även om vissas stil är så utpräglad att man ser vem som har gjort modellen ändå). Och alla får chansen att bygga den idé de kommer på först, utan att vara hämmade av att andra redan har byggt något i samma stil.

Bara förslag, det är givetvis upp till organisatören att bestämma reglerna.

Stigge72

Låter som vettiga förslag, Anders.

För övrigt känner jag på ett liknande sätt angående mitt bidrag.

sweMezza

Det gör väl inget om ni bygger något i samma stil eller på samma tema. Ingen kan klandra någon för att ha haft samma tanke.

Bra förslag för framtida tävlingar. Eftersom det körs tävlingar mer frekvent och säkert kommer flera någorlunda regelbundet kan det vara läge att starta en tips-tråd för tävlingar. Lite tänk på och rekommendationer.

Igelpiga


Mitt bidrag blir en tårttävling..
Vissa ska då alltid överdriva!! ;)
Mitt första försök att "bygga" i LDD så skratta inte ut mig..  ;D
Igelpiga

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.