Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Sjöslag miniscale (Trafalgar)

Startat av Wolcker, 05 februari 2018 kl. 20:57

Föregående ämne - Nästa ämne

Wolcker

Har gjort ett litet sjöslag.







Update 2







Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

byStfn

Kanske sjöodjurstema eller annat nautiskt på ramen som på gamla kartor? Eller löpa linan ut med träfinishen och göra hela ramen i trä?

Sen ser jag inte så mycket till slag. Kanske lägga till lite skjutande kanoner och/eller ett halvförlist skepp?

mortil

Snyggt. Jag har försökt bygga ihop mitt gamla skepp hur många gånger som helst men tröttna på att leta bland alla bitar
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Wolcker

Citat från: byStfn skrivet 05 februari 2018 kl. 23:18
Kanske sjöodjurstema eller annat nautiskt på ramen som på gamla kartor? Eller löpa linan ut med träfinishen och göra hela ramen i trä?

Sen ser jag inte så mycket till slag. Kanske lägga till lite skjutande kanoner och/eller ett halvförlist skepp?

Har tänkt få dit glasskulorna på något sätt men har inte lyckats än, så det ser ut som kanoneld. Men som sagt det är WIP =)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Magnus den store

Citat från: Wolcker skrivet 05 februari 2018 kl. 20:57
Tar tacksamt emot förslag på förbättringar.

Vet inte riktigt vad jag skall göra med hörnen.

2x2 jumper i passande färg i hörnen. Krön verket med passande detaljer, såsom en sextant (jo, du läste rätt men tolkade ordet fel).

Jag skulle nog lägga vattnet helt löst. Tekniskt är det inte att bygga, och det finns en stor risk att allt hamnar på golvet, men det ser snyggt ut.

Citat från: mortil skrivet 05 februari 2018 kl. 23:30
Snyggt. Jag har försökt bygga ihop mitt gamla skepp hur många gånger som helst men tröttna på att leta bland alla bitar

Det är då man köper nya bitar.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Wolcker

Nu är den klar, updaterade första posten med bilder
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

janho

Mycket snygg, också med de nya flaggorna och hörnen.

Citat från: Magnus den store skrivet 06 februari 2018 kl. 18:54
Jag skulle nog lägga vattnet helt löst. Tekniskt är det inte att bygga, och det finns en stor risk att allt hamnar på golvet, men det ser snyggt ut.

Jag tycker att även om lösa bitar är kul ser vi tekniken rätt ofta och det är en välkommen förändring att ha bitarna i rad och det funkar mycket bra här...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.