Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Ras 74

Har tyvärr varit borta hela helgen och därför inte kunnat fortsätta tävlingen.
Kommer inte hinna göra något förrän i morgon (måndag) kväll.
Så om någon vill köra istället, så var min gäst!

Förlåt än en gång!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

stegu

Jag antar utmaningen! Här kommer en för oss gamlingar.



Skafte

Ettusen poäng för den! Gissar inte, har varken kamera eller tid just nu...

Går och lägger mig med ett leende!  :)

AntonYmer

Håller med Skafte. Tusen poäng, och en liten ros av marsipan.

shiftaltcmd

Snyggaste jag sett på länge. Så mycket detaljer på liten yta. Men nu åker jag bort och tar inte med några Abs-bitar.

stegu

Tack för kommentarerna! Jag går och lägger mig med ett leende jag också.
På tal om att åka bort så kanske jag inte är online så mycket i veckan som kommer, men jag är ju knappast ensam om att veta vad bygget föreställer. Om jag inte svarar, känn er inte blyga för att säga "rätt, varsågod nästa" utan att jag är med i processen.

Stigge72

Ingen annan verkar ju vilja svara, så jag säger Tårtan (och går också och lägger mig med ett leende).

stegu

"Tårtan" är förstås helt korrekt svarat. Du vinner det stolta vandringspriset och får bygga nästa fråga!

Jankas

Kul vig med Janos, Frasse o Hilding:-) Kul att andra gillade den serien med.Ja ett leende blir det ju lätt
MvhJankas

Ras 74

Ahhh vilken grym MOC stegu! Och en sådan klassiker för oss lite "äldre".
Har dock för mig att den gick i repris flera år senare.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Silence101

Klockrent bygge. Visst kommer man ihåg detta barnprogram. Supersnygg vig.
Hann inte vara med och gissa bara :(
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Stigge72

Måste ju bara hänga på skaran av hyllningar. En fin och kul vig som klockrent illustrerar en minnesvärd tv-serie.

Här kommer min nästa.
Förlagan har inte mycket gemensamt med Tårtan... och det får räcka som ledtråd just nu. :)

AntonYmer

Gaaah! Vi måste skramla till en ny kamera åt dig. Jag får skörbjugg av att se det där.

Stigge72

#1903
Citat från: AntonYmer skrivet 04 juli 2011 kl. 10:41
Gaaah! Vi måste skramla till en ny kamera åt dig. Jag får skörbjugg av att se det där.
Gammalt foto på en gammal vig... ska se om jag har kvar den, så ska jag fixa ett nytt foto.

Ena figuren var visst slaktad, och ljuset blev inte perfekt i hastigheten, men skärpan är jag nöjd med.

Stigge72

Citat från: stigge72 skrivet 04 juli 2011 kl. 10:53
Citat från: AntonYmer skrivet 04 juli 2011 kl. 10:41
Gaaah! Vi måste skramla till en ny kamera åt dig. Jag får skörbjugg av att se det där.
Gammalt foto på en gammal vig... ska se om jag har kvar den, så ska jag fixa ett nytt foto.

Ena figuren var visst slaktad, och ljuset blev inte perfekt i hastigheten, men skärpan är jag nöjd med.
Ledtrådsdags!
Ett par detaljer på bilden som kanske inte syns så tydligt som man skulle önska:
Killen till höger håller i ett grönt gevär (soldaterna från Toy Story), som ska föreställa ett gevär. (Duh!)
Han (till höger) har också en orange skärm (SW rebel-pilot) som ska föreställa ett par solglasögon. (gula om jag minns rätt)
Killen till vänster har snott sjuksköterskans (serie 1)  journal, som ska föreställa ett protokoll.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.