Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Tobbe Arnesson

Jag gissar på "Pestens tid" med den hudfärgen.  ;)
Blogg: Robotkampen

mechamike

?

AndersI

Citat från: Merkurius skrivet 05 april 2011 kl. 07:49
Måste vara "Luftslottet som sprängdes"?

Vig-en ser verkligen ut exakt som en bild ur den filmen, men det är fel kön på den högra polisen. Undrar om inte vig-byggaren har tagit sig lite konstnärlig frihet...

Skrytsson

#1563
Citat från: Merkurius skrivet 05 april 2011 kl. 07:49
Måste vara "Luftslottet som sprängdes"?

Självklart är det rätt!

Citat från: mechamike skrivet 05 april 2011 kl. 08:48
Håret finns väl bara i rosa? :-\ Snygg Salander BTW..

Jo, det är sant...  :-[  :)

Citat från: AndersI skrivet 05 april 2011 kl. 11:54
Vig-en ser verkligen ut exakt som en bild ur den filmen, men det är fel kön på den högra polisen. Undrar om inte vig-byggaren har tagit sig lite konstnärlig frihet...

Nedrigt nog kom jag på att det var en man på högra sidan också efter att bilden var tagen...





Merkurius, varsågod att bygga nästa!

Merkurius

Nu stämmer inte frisyren på långa vägar, men ni kanske tar den ändå..
Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

Ras 74

We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skrytsson

Citat från: Ras 74 skrivet 05 april 2011 kl. 20:38
Sååå... var kommer det ifrån då?

Jag råkade få en specialutgåva av punkrockaren. Håret var svart och huvudet var i flesh...  ::)
Skämt åsido... Den kommer ifrån målarbordet.  :P

Citat från: Ras 74 skrivet 05 april 2011 kl. 20:38
Snygg MOC Skrytsson!

Tack!  ;D

de Gothia

oj med vilken färg har du fått det så snyggt? :)

Skrytsson

Citat från: de Gothia skrivet 05 april 2011 kl. 21:13
oj med vilken färg har du fått det så snyggt? :)

:)

Jag har faktiskt inte riktigt koll på vad det är för färg egentligen. Dess primära användningsområde är för att måla Warhammer, men den funkar fint på lego också. Dock vill jag bara klargöra (innan någon purist kommer in i tråden och blir sur på mig  ;) ) att jag inte vanligen målar lego, utan detta var en engångsföreteelse och att jag gjorde det därför att (1) håret i svart passar så otroligt bra till Selander och (2) håret är i gummimaterial och den målade ytan blir i princip lika blank och fin som ytan var innan.

Jag återkommer med vad färgen heter.

AndersI

Citat från: Skrytsson skrivet 05 april 2011 kl. 21:08
Skämt åsido... Den kommer ifrån målarbordet.

Säger mannen som gnällde över lite häftmassa tidigare i tråden, yrkande på dödsstraff om den syntes...
;)

Skrytsson: Om det inte var så att viggen är så klockren (och för att jag har bestämt mig för att vara snäll och låta det mesta passera här), så hade den blivit diskad - men jag gillar den skarpt, så den får bara inte försvinna ur tråden!

Men upprepa det inte, OK?

Skrytsson

Citat från: AndersI skrivet 05 april 2011 kl. 21:34
Citat från: Skrytsson skrivet 05 april 2011 kl. 21:08
Skämt åsido... Den kommer ifrån målarbordet.
Säger mannen som gnällde över lite häftmassa tidigare i tråden, yrkande på dödsstraff om den syntes...

Läs mitt inlägg ovan :P

Citat från: AndersI skrivet 05 april 2011 kl. 21:34
Skrytsson: Om det inte var så att viggen är så klockren (och för att jag har bestämt mig för att vara snäll och låta det mesta passera här), så hade den blivit diskad - men jag gillar den skarpt, så den får bara inte försvinna ur tråden!

Men upprepa det inte, OK?

Tack. Det ska inte upprepas  ;)

AndersI


Merkurius

Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

Superkalle

Hopplöst svårt tycker jag. Bara en minifig liggandes på några gula bitar, och dessutom med fel hår.  ;D

Skall bli intressant och se om någon tar denna.

Mirandir

Citat från: Skrytsson skrivet 05 april 2011 kl. 21:33
Jag återkommer med vad färgen heter.

Är det Warhammer färger (Citadel colours) Så är det väl antagligen Chaos Black. Finns/fanns på sprayburk om jag inte missminner mig.
Legobloggen: http://legobloggen.com

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.