Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

Citat från: Skafte skrivet 01 mars 2011 kl. 18:14
Skall börja bygga lite sämre, tror jag...

:) Det tycker jag inte. Det här ska ju ändå vara en byggtråd med gissningselement, inte tvärtom. Och jag gillar den här senaste, både scenen och möblerna!

Välj bara någon mer obskyr bok/film/serie/etc. så får du se hur pannorna rynkas här..

Stigge72


AndersI

"Ur byxornas högerficka kan han ta fram sedlar, först tiokronorssedlar och senare hundralappar..."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Pojken_med_guldbyxorna

Skafte

Citat från: AndersI skrivet 01 mars 2011 kl. 18:23
Välj bara någon mer obskyr bok/film/serie/etc. så får du se hur pannorna rynkas här..

Ja nu tyckte jag att Pojken med guldbyxorna var ganska obskyrt... Antagligen är vi många i samma generation (jag har sällan koll på ungtupparnas filmer...).

Ras 74

Jag gissade rätt direkt när jag såg den med. Eller rättare sagt det var min första tanke.
Snygg MOC helt klart.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

sweMezza

Jag var dum nog att gissa utan att tänka på att jag åker bort ett par dagar (så glad att jag hann gissa!).

Kan någon förbarma sig och lägga upp en vinjett istället för mig?

Skrytsson

Citat från: Skafte skrivet 01 mars 2011 kl. 11:36
Här är då nästa:

http://farm6.static.flickr.com/5096/5489299214_23210b5c95.jpg

Snyggt! Får mig att ångra att vi inte tog med 3069bpx7 i lugbulk - vill man ha biten i högre kvantiteter får man ge ~3-5 spänn/bit.

Stigge72

Citat från: AndersI skrivet 01 mars 2011 kl. 18:25
"Ur byxornas högerficka kan han ta fram sedlar, först tiokronorssedlar och senare hundralappar..."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Pojken_med_guldbyxorna

Jag följde nog inte med så noga i den serien... och så var det ju några år sedan... ;)

AndersI

Eftersom sweMezza drar sig undan är det fritt fram - försten att publicera en vig fortsätter tävlingen!

Stigge72

Om ingen hinner före mig, så tar vi en som borde kunna vara lättgissad...

Tufs

Jag tycker att dem flesta är väldigt svåra att gissa.

Ras 74

Citat från: stigge72 skrivet 02 mars 2011 kl. 14:02Om ingen hinner före mig, så tar vi en som borde kunna vara lättgissad...

Trolltyg i tomteskogen?

Antar att man begöver vara född i rätt årtionde (om jag har rätt)  ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Stigge72

Citat från: Herr Ambassadör Ras-meister 74 skrivet 02 mars 2011 kl. 14:30
Citat från: stigge72 skrivet 02 mars 2011 kl. 14:02Om ingen hinner före mig, så tar vi en som borde kunna vara lättgissad...

Trolltyg i tomteskogen?

Antar att man begöver vara född i rätt årtionde (om jag har rätt)  ;)
Eller så såg man den när den gick i julas... ;)

Så klart det är rätt. :)

Kom på att jag kanske skulle påpekat att det skulle varit "matta" röda koner... hade inte tillräckligt med sådana, så jag kompletterade med några transparenta...

"Höh! En hel tomtearmé!"

Ras 74

Jo, men när sändes den innan det?
Den har ju varit "förbjuden" i Sverige i massa år pågrund av rättighetsproblem med filmen.
Vi kan tacka våra grannar i väst för att den finns igen.

Ny VIG kommer ikväll...
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

AndersI

stigge72: Hoppas du tar det här som konstruktiv kritik:  jag tror du ska backa telefonen lite mer ifrån LEGO-bitarna när du knäpper bilderna. Skärpan ser ut att ligga i bortre högra hörnet, och bitarna är ganska suddiga...

Men vad kan vig-en föreställa? Ett stort troll och en massa smånissar? Bland Tomtar & Troll?
Edit: Nu hann någon svara medan jag skrev mitt...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.