Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

shiftaltcmd

Citat från: SuperMario skrivet 06 februari 2011 kl. 19:19
Hmmm, bra ledtrådar:

- Kortfilm
- Animerad
- Gammal
- Silly

-> The Skeleton Dance ??

Om du menar Disneys Silly Symphonies så är det helt rätt.


SuperMario

Visst, http://en.wikipedia.org/wiki/The_Skeleton_Dance

CitatThe Skeleton Dance is a 1929 Silly Symphonies animated short subject produced and directed by Walt Disney and animated by Ub Iwerks. In the film, four human skeletons dance and make music around a spooky graveyard. It is the first entry in the Silly Symphonies series. In 1994, it was voted #18 of the 50 Greatest Cartoons of all time by members of the animation field.

Meepmeep

Mitt första inlägg! :)
Nu har jag kollat igenom hela den här tråden och sett alla fantastiska vinjetter, och känner mig redo att slänga mig in i tävlingen. Så nu väntar jag spänt på nästa vinjett :) (tyvärr kommer alla mina (eventuella) vinjetter vara skapade i LDD, då jag inte har tillgång till lego)

Bring it on!

Kepsen

Mitt första hamnar också i denna tråd.. Bland det bästa jag hittat i tråd väg någonsin tror jag..
Jag är också pepp på att ge mig in i leken så som föregående så fint uttryckte det: Bring it on!

Myko

Citat från: Kepsen och Meepmeep
Bring it on!

Man behöver cheerleaders till den. Kanske nån Kristen Dunst figur från Spider-Man.  ;D

AndersI

Om jag förstått det hela rätt, så väntar vi på SuperMario - var är vig-en?

SuperMario

Ja, det tog några dagar. :P

Det är en man...

mechamike

Meltdown?

ps Tobbe är det inte dags för en sammanställning snart?
?


Tobbe Arnesson

Citat från: mechamike skrivet 09 februari 2011 kl. 10:52ps Tobbe är det inte dags för en sammanställning snart?

Det har du i varje fall rätt i.
Blogg: Robotkampen

uno-run

Det kanske är långsökt men det skulle kunna vara Patrick Jane i TV-serien The Mentalist.

SuperMario

Nej, det var inte den jag tänkte på...

Jag är jättesugen på att lämna ledtrådar, men enligt reglerna ska detta göras antingen direkt eller först ett dygn efter.

SuperMario

Ledtrådar:

- Det ska egentligen vara lite trädgrenar bakom mannen. Jag tog inte med dessa i bygget för då hade det varit för enkelt (tycker jag i alla fall  :P).

- Armarna på LEGO-figuren har jag bytt ut till vita, så att det blir mer likt det som mannen har på sig i denna scen.


SuperMario

Nej. inte Jumanji.

Ledtråd: Mannen används som försöksperson.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.