Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

?

Stigge72

Fel fel fel, eller iaf två fel.. det är inte Aligator och inte Alien vs Predator.

mechamike

#617
Sorry, först nu såg jag geten på bron, måste vara lilla bocken Bruse.. Men vilken  film   * edit bok bockarna Bruse är med i har jag ingen aning om..
?


Skafte

Haha, det var en getabock! Lysande! Sagor måste väl räknas också?

Ras 74

Citat från: mechamike skrivet 20 december 2010 kl. 14:32Sorry, först nu såg jag geten på bron, måste vara lilla bocken Bruse.. Men vilken  film   * edit bok bockarna Bruse är med i har jag ingen aning om..

Ahh... Såg det med engång. Jag var här för sent bara.
Heter inte boken "De tre bockarna Bruse"?

Riktigt bra bock, och en bra MOC. Synd att bilden är så suddig bara.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

mechamike

#621
Jag har med det tre bockarna Bruse i en massa olika sagoböcker hemma.. (Rödluvan och vargen , Askungen osv osv är även de med i en massa olika sagoböcker "Sagor för de små" "Gonattsagor" , SOV NU  ungjä*el !"  ) Räcker det med att säga vad sagan heter? AndersI !! Domaren!! Vakna !! förklara för oss!!  ;D
?

AndersI

I ett sånt här fall är det den som lägger ut vig:en som vet vad som avses. Min personliga (ej som överdomare) åsikt är att sagans namn borde vara tillräckligt - svårt att få in i en vig vilken samling det kommer ifrån.

Stigge72

Citat från: Ras 74 skrivet 20 december 2010 kl. 14:37
Riktigt bra bock, och en bra MOC. Synd att bilden är så suddig bara.
Tack.

Den samling som ligger närmast till för mig är nog All värdens sagor, tror jag... Men jag tänkte på sagan när jag byggde. Just nu kan jag inte riktigt bestämma mig för vem som ska få rätt. Mechamike var ju klart inne på rätt saga, även om Skrytsson var först med att skriva namnet, för att Mechamike trodde jag menade något annat...

Vad säger AndersI? (vem byggde/lade upp för längst sen? har byggt färst?)

Silence101

Ge äran till skrytsson, han kom med rätt titel. (om nu jag får ta till domar-ordet  :)  )
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

mechamike

Ja låt Skrytsson bygga! Jag får fler chanser att bygga  ;)
?

Stigge72

Citat från: mechamike skrivet 20 december 2010 kl. 15:56
Ja låt Skrytsson bygga! Jag får fler chanser att bygga  ;)

Och det får inte han, menar du?

Men om du säger det, så säger jag att det är Skrytssons tur.


Silence101

Sitter här och är beredd. Denna gång SKA jag ta den.  ;D
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.