Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Stigge72

Citat från: Merkurius skrivet 08 december 2010 kl. 07:51
Kanske kan en ledtråd vara på sin plats..

Var det inte 24h på ledtrådarna?

Efter att ha tittat lite till har jag kommit fram till att scenen känns bekant, men jag har inte kunnat placera den än...

Skrytsson

Citat från: Merkurius skrivet 08 december 2010 kl. 07:51
Observera muggens position..

Är det vit häftmassa jag ser skymta fram bakom muggen?   :P Vad tycker vi om sånt?   ;) ;D

Silence101

Citat från: Skrytsson skrivet 08 december 2010 kl. 14:08
Citat från: Merkurius skrivet 08 december 2010 kl. 07:51
Observera muggens position..

Är det vit häftmassa jag ser skymta fram bakom muggen?   :P Vad tycker vi om sånt?   ;) ;D

Jag tror nog det är tuggummi som råkat hamna där.
Det är lätt hänt  ;D
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Merkurius

Nope.. jag släppte muggen och hade kort slutartid... nästan..
Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

Tobbe Arnesson

Du hade ju kunnat ställa viggen på högkant och bara lagt muggen där.  :P

Jag har ingen aning vilken film det skulle kunna vara, för mig är det bara en generisk bråkscen.
Blogg: Robotkampen

AndersI

Citat från: Skrytsson skrivet 08 december 2010 kl. 14:08
Är det vit häftmassa jag ser skymta fram bakom muggen?   :P Vad tycker vi om sånt?   ;) ;D

Det har vi ingenting emot, när det gäller att få ett bättre fotografi. Det här är inte "den där andra tråden".

Skrytsson

Citat från: AndersI skrivet 08 december 2010 kl. 16:31
Citat från: Skrytsson skrivet 08 december 2010 kl. 14:08
Är det vit häftmassa jag ser skymta fram bakom muggen?   :P Vad tycker vi om sånt?   ;) ;D

Det har vi ingenting emot, när det gäller att få ett bättre fotografi. Det här är inte "den där andra tråden".

Häftmassa bakom kulisserna i alla ära, men häftmassa som syns borde det ju vara dödsstraff på?  ;)

AndersI

Vitsen med den här tråden är att gissa vilken film som avbildas - med eller utan häftmassa. Min tråd - jag bestämmer.

Edit: Och tyvärr har jag inte en aaaning om vad det är för film.

mechamike

Jag gissar på the 70's show har för mig att det var nått avsnitt där när nån keramikmugg gick i kras..
?


Merkurius

inget rätt. zdags för ledtrådar efter 24 timmar:
männen känner inte varandra. när mannen
till höger inom kort upptäcker att han till vänster inte är rätt person, blir han inte glad.
Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

Merkurius

Oj, här var det dött..

Sista ledtråden.. i kväll avslöjas rätt svar..

Mannen till vänster har en tendens att råka illa ut i sina filmer..
Skjuten av orcher, dödad av Pierce Brosnan, fängslad när han försöker lura Nicolas Cage...
Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

Tobbe Arnesson

Då vet jag vilken skådisen är men ändå inte vilken film, det har ju hänt att han spelat i hotfulla scener i mer än en film liksom (jag har dock inte sett fler än de ledtrådarna går till).  :P

Jag har tre gissningar men jag sparar dem till efter lunch, utifall någon faktiskt blir mer hjälpt av den nya ledtråden.
Blogg: Robotkampen

Tobbe Arnesson

#463
Nu vet jag vilken film det är, men jag väntar fortfarande till efter lunch innan jag säger.

Senaste ledtråden gav mig en av skådisarna, vilket gav mig tre alternativ. Den högra LEGO-gubben kan bara vara en av de alternativen och en snabbsökning på YouTube gav mig rätt.

Tror inte jag sett filmen dock, ska åtgärdas någon dag.

Edit: Högra, inte högre. :D
Blogg: Robotkampen

Akki

Åh, men gissa ändå! : )
Är så nyfiken då jag inte har en susning!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.