Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Akki

Citat från: mechamike skrivet 25 november 2010 kl. 21:58
Jepp grattis Akki din tur! .. (ber om ursäkt för den dåliga bildkvalitén.. hoppas verkligen Tomten kommer med en bättre kamera). ;D

Ät din spenat bara så ska du se att tomten är snäll  ;D

Ska bygga för glatta livet...  :)

mechamike

Jag får inte äta spenat  :-\... jag gillar det men jag får inte äta det..  :'(
nu *snyft blir det *snyft i ii ingen  kamera  *buuu uuuuuäääähhhh
?

Akki

Citat från: mechamike skrivet 25 november 2010 kl. 22:09
Jag får inte äta spenat  :-\... jag gillar det men jag får inte äta det..  :'(
nu *snyft blir det *snyft i ii ingen  kamera  *buuu uuuuuäääähhhh

Men tomten är säkert nöjd om du äter något annat nyttigt. Typ gurka. Får du äta det? (Som lärare får jag alltid ångest när jag föreslår något som är helt fel... Ber om ursäkt... ;) )

Akki

Okej! Här kommer den! Ber om ursäkt för bildkvalitén. Brukar få hjälp med att fota men hade inte tid att vänta nu.   :)

Tobbe Arnesson

Ehrm... Jamendåså. What the f...  :-\


:D


Snuten i Hollywood hade jag inte fixat, även om det är tydligt vad det föreställer.

Världarnas krig var snyggt utförd, ser inte jättestabil ut dock.  ;) Är det klassikern eller re-maken med Tom?
Blogg: Robotkampen

Tobbe Arnesson

Oj, Akki hann posta innan jag var klar. Mitt inlägg ovan rör alltså mechamikes spenatflipp.  :D

Akki, det finns förvisso inga Snobben-figurer men lite närmare hade du väl kunnat komma?  ;)

Allvarligt har jag ingen klockren gissning även om det finns ett par möjliga, så jag avvaktar till imorgon.
Blogg: Robotkampen



Etzel

Tusan! 5 min för sent.
Och jag som har 2 st. färdiga vigar bara att lägga upp om jag kunde gissa rätt någon gång  :P

Skrytsson

Jadu Etzel, det gäller att vara snabb vid knapparna  ;)

Indeed, attans var det går undan här. Undra vad snitthastigheten är på att gissa rätt svar. 5 min? 10?  :P

Återkommer inom kort med en ny fin skapelse

mechamike

#370
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 25 november 2010 kl. 22:56
Världarnas krig var snyggt utförd, ser inte jättestabil ut dock.  ;) Är det klassikern eller re-maken med Tom?

Tack, den var inte helt stabil.. den havererade ett gäng gånger  innan fototillfället.
Det är klassikern, fotoshoppade till svartvitt men laddade upp fel..
Har båda i bokhyllan..  och radioteatern som mp3 nånstans.

Lite allmänbildning för yngre läsare saxat från Wikipeda..

"Boken har även bearbetats till radiodrama. En bearbetning med manus av Howard Koch och i regi av Orson Welles sändes i amerikansk radio 30 oktober 1938 och fick stor ryktbarhet då den var så verklighetstrogen att hundratusentals amerikaner, trots information före, under och efter sändningen, blev övertygade om att det var verkliga händelser som skildrades. En man var beredd att skjuta sina döttrar så att inte marsianerna skulle få lägga vantarna på dem, och många ringde sina vänner och varnade dem för det utomjordiska anfallet så att även dessa vänner flydde från städer för att rädda sig.

Dramat har omarbetats och återsänts flera gånger och även då vid vissa tillfällen orsakat panik."

Sen om det är sant eller bra marknadsföring låter jag var osagt..

Madicken var ju en klockren vig.. tror det börjar utkristallisera sig vilka som har barn och inte  ;)

ps jag äter gurka.. jag gör för övrigt en grym tzatiski och det är ju mycket gurka.. ;D
?

Stigge72

Tre klockrena viggar under kvällen. Jag knäckte allihop på en gång (jag visste att det var första snuten-filmen också), men det var ju så dags nu... :P
Precis som Etzel har jag ett par som bara ligger och väntar på att jag ska gissa rätt...

Hur är det förresten med verk som redan avbildats? Det finns ju ganska många böcker och filmer osv som inte kommit med än, men har vi några regler för att ha flera från samma? Det finns ju ofta många olika scener man kan bygga från samma.

Nextuz

Citat från: Akki skrivet 25 november 2010 kl. 22:55
Okej! Här kommer den! Ber om ursäkt för bildkvalitén. Brukar få hjälp med att fota men hade inte tid att vänta nu.   :)

jaa de löste ju ajg oxå... =) när jag väl såg den ;)

AndersI

Citat från: stigge72 skrivet 26 november 2010 kl. 00:28
Hur är det förresten med verk som redan avbildats? Det finns ju ganska många böcker och filmer osv som inte kommit med än, men har vi några regler för att ha flera från samma? Det finns ju ofta många olika scener man kan bygga från samma.

Helt OK, tycker jag (och eftersom jag startade tråden så bestämmer jag). Så länge det inte är samma scen så är det ju ett helt nytt problem.

Låter vi tråden växa under något år lär vi inte undvika att precis samma scener dyker upp igen - det finns snart ingen chans att komma ihåg allt som varit med om inte Tobbe så förtjänstfullt sammanställt listan. Ska jag kopiera in den senaste listan i första posten, kanske?

Skrytsson

#374
Citat från: mechamike skrivet 25 november 2010 kl. 23:50
tror det börjar utkristallisera sig vilka som har barn och inte  ;)
...eller vilka som har barndomen närmast till hands  ;)

Ber om ursäkt för att det har dröjt 1½ dygn  :P

Nedan följer nästa vinjett,

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.