Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

micke

Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Stigge72


micke

#752
Citat från: stigge72 skrivet 01 januari 2011 kl. 13:31
A Christmas Carol (Dickens)

Inte den heller, kanske är det så att jag byggt helt kasst eller så är detta inte en film som någon ser/sett.

Ytterligare en ledtrådar
Filmen finns i tre delar och eftersom jag inte har tummen mitt i handen så byggde jag den själv ;)
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Stigge72

Jag trodde att någon redan gissat på den, men jag kan inte hitta att så är fallet just nu (var kanske en tidigare vig), så jag provar med "Ensam hemma".

Akki

#754
Nu är det jul igen?
Eller The Santa Claus som den heter på engelska?

micke

Citat från: Akki skrivet 01 januari 2011 kl. 17:18
Nu är det jul igen?
Eller The Santa Claus som den heter på engelska?

Rätt
Det är Nordpålen som kommer upp när Santa Claus landar med renarna, det är den som är reglagen för renhissen
Tim Allen spelar huvudrollen, spelar också i Tummen mitt i handen som var en del av ledtråden
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Akki


Stigge72

Jag har för mig att vi diskuterade att ändra vecko-regeln till 3 dagar, men jag kommer inte ihåg hur längessen det var, och 50 sidor är ganska mycket att titta igenom... första posten säger fortfarande 1 vecka.

AndersI


Ras 74

Ja, Akki har till 17:18 på sig att lägga upp något.
Vad händer sen? Först till kvarn??
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

mechamike

"- Om aktivitet uteblivit i en veckas tid tre dagar får vem som helst posta en ny vig. Dvs. om ingen gissat, ingen postat ny vig fast det är hens tur eller om föregående inte svarat om det är rätt/fel."
;)
?

Akki

Förlåt! Har blivit lite knasigt! Hinner inte! Ska inte hända igen! Lämnar över redan nu. Först till kvarn!

Stigge72


Skafte

Flykten från Alcatraz?

Tur att varningssystemet för nya poster finns, annars hade det blivit dubbelt här...

Stigge72

Citat från: Skafte skrivet 04 januari 2011 kl. 17:52
Flykten från Alcatraz?

Tur att varningssystemet för nya poster finns, annars hade det blivit dubbelt här...

Jo.. jag väntade mig nästan att få se ett rött meddelande om att någon annan postat något medans jag skrev...

Men det var tyvärr fel film.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.