Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SBC December 2017

Startat av Myko, 04 december 2017 kl. 17:39

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

Swebrick Brick Challenge XI

Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit i valfri färg.
Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
Bygget ska vara nytt, ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook eller andra delar av internet.
Posta max tre bilder med största sidan 1000 pixlar i denna tråd.
Bilderna ska postas senast söndag 31 december.
Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala.

Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.
Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång.

Vinnaren får outsäglig ära och får också bestämma nästa månads bit.



Decembers bit är: Part 30602 Slope, Curved 2 x 2 Lip, No Studs. En bit som nog var ny för många av oss när vi kom ur våran Dark Age, men som funnits sen 2001.

Peter S


Betweenbrickwalls

Jisses! Någon sådan bit har jag inte...
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

lingonfil

Åh. Jag vet vad jag ska bygga med den biten! Bricklink here I come!

drdoddo

Kom äntligen på hur jag kunde använda de där enorma tågbitarna. Blev en sci-fi skyttel, såg även till att inkludera månadens SBC-bit. Om ni vill se den lite bättre kan ni klicka på youtube-länken.

BTC Shuttle in flight by Andreas Lenander, on Flickr

BTC Shuttle - collage with specs by Andreas Lenander, on Flickr


o0ger

Citat från: drdoddo skrivet 17 december 2017 kl. 19:39
Kom äntligen på hur jag kunde använda de där enorma tågbitarna. Blev en sci-fi skyttel, såg även till att inkludera månadens SBC-bit. Om ni vill se den lite bättre kan ni klicka på youtube-länken.
Snyggt drododdo!!! Jag hoppas mina bricklink-ordrar dyker upp snart och att jag hinner bygga klart och fota!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

drdoddo

Citat från: o0ger skrivet 18 december 2017 kl. 10:35
Citat från: drdoddo skrivet 17 december 2017 kl. 19:39
Kom äntligen på hur jag kunde använda de där enorma tågbitarna. Blev en sci-fi skyttel, såg även till att inkludera månadens SBC-bit. Om ni vill se den lite bättre kan ni klicka på youtube-länken.
Snyggt drododdo!!! Jag hoppas mina bricklink-ordrar dyker upp snart och att jag hinner bygga klart och fota!
Stort tack! Hoppas att dina bitar hinner fram så det blir några bidrag den här månaden ;)

Betweenbrickwalls

Det här är mitt bidrag så här i juletider:

Santa on his Throne




Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

o0ger

#8
Jag har sånt oflyt med BL den här gången. Jag behöver bara 3 st gula 47753. Först beställde jag från en ungrare. Jag fick hela ordern, förutom just de 3 gula wedge-bitarna. Jag har mailat säljaren tre gånger men får inget svar.

Sen beställde jag från en svensk butik i måndags AE Bricks. Jag har betalat men inte hört nåt än. Om det är nån som känner den som driver den butiken så kanske ni kan kolla om de kan skicka min order?

Bygget är klart, det bara står här och väntar på gula wedges. :(
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

AE Bricks har hört av sig. Bitarna är på väg! Hoppas jag hinner!!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Myko

Väldigt snygga bidrag! Kul!

Mer!

Odidoma

Citat från: o0ger skrivet 22 december 2017 kl. 13:40
AE Bricks har hört av sig. Bitarna är på väg! Hoppas jag hinner!!
annars tycker jag gott att du kan få dispans. Vi har alla följt din jakt på bitarna.

drdoddo

Ett till litet bidrag där månadens bit är väl dold men faktiskt fyller en viktig funktion. Den sitter inne i cockpiten längst fram och bidrar med en perfekt böj för att piloten ska sitta fast på ett vettigt sätt. Ingenting som kommer dra ner några större mängder röster men slänger in den ändå :)

Classic space pod by Andreas Lenander, on Flickr

Classic space pod - rear view by Andreas Lenander, on Flickr

Godtfred

Hittade inte så många sådana bitar, men det fanns fyra orangea i lådorna. Helt plötsligt dök amiral Ackbars ansikte fram i händerna, men funkade bättre som en guldfisk...


Goldfish
by gonkius, on Flickr

o0ger

AEX-12J FORDY





Jag har använt 17 st månadens bit i gult och ljusgrått i detta bygge. Tack Myko för denna bit så jag äntligen lyckades bygga klart denna MOC!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.