Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Månadens MOC December 2017 - arbetstråd

Startat av Anders67, 03 december 2017 kl. 22:09

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67


Anders67


Anders67


Jesperrydhog


Ozp

Citat från: Ozp skrivet 04 december 2017 kl. 08:30
Här är ett bygge jag gjorde till Winter Wonderland Worlds på Rebrick.


Ski slope by LegoOzp, on Flickr


Ski slope by LegoOzp, on Flickr


Ski slope by LegoOzp, on Flickr

Anders67

Citat från: Skafte skrivet 04 december 2017 kl. 14:06
Enligt gängse rutin står det ett Legobygge i skyltfönstret på Visbys Leklustbutik Lekstugan från första advent ("Skyltsöndagen") till nån gång efter nyår. De senaste åren har Krakfot och jag ställt dit något att titta på. I år påminde Krakfot mig en vecka innan det skulle ställas dit, så det fick bli lite av ett hastverk med officiella modulhus och en massa minifigurer.

Handlingen är att Smaug har stulit alla julklappar och tomtens luva. Alla goda krafter från många Lego-teman hjälps åt för att bli av med honom.


Hela bygget i nån slags panorama-grej. Jag skall lära mig det nån gång.


Vänstra delen. En X-vinge flyger lite för lågt.


Mitten.


Högra delen.


Skurken.


Tomten.


Snillen spekulerar.


Favorit i repris: Hemvärnet på inmarsch.

Anders67


Nybohov Creation Ltd.

#7
Citat från: Byggare M skrivet 05 december 2017 kl. 23:49
Min femåriga son, som för tillfället snöat in på Ninjago ville gärna ha en drake som Kai kunde flyga på. Efter önskemål blev därför dagens bygge denna drake som mina barn namngav Bert. Blev inte helt nöjd med vingarna men desto nöjdare med lekvänligheten då det går att böja varenda lem samt ställa den på bakbenen. Ett problem jag har när jag bygger är att det som oftast blir enfärgat istället för nyanserat. Av någon anledning har jag lättare att använda fantasin med ett begränsat bitutbud. Men då tar också bitarna slut, vilket jag märkte när jag skulle bygga vingarna som jag velat haft större. Får bygga om på sikt helt enkelt.




http://www.swebrick.se/index.php?topic=12306

Edit: La till infogad bild 2017-12-29
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Stigge72

Citat från: Stigge72 skrivet 06 december 2017 kl. 09:27
Med anledning av att vårt broderland, och grannland i öster, fyller 100 år idag, så har jag gjort en ny bas till den finska flagga jag byggde för en tid sedan sedan. Den nya basen har fått en form som ska likna Finlands form.

Suomi sata! by stigge72, on Flickr

robinnilsson403

Kanonkulegjuteri till Botbs på Eurobricks


I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Anders67

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 16 december 2017 kl. 19:59
Ett nytt hem står klart. Denna gång har jag hämtat inspiration från skandinavisk arkitektur, atriumhus och vinterträdgårdar. Långsmala liggande fönster. Vitt, DBG och svart dominerar. Två lutande tak knyts samman av vardagsrummet, som har stora fönster både ut mot trädgården och upp mot himlen. Vid utformningen av kök och möbler har jag försökt skildra det enkla och skandinaviska på klassiskt "IKEA-vis".

Det är ett hus för en barnfamilj. En enplansvilla med flera små rum, öppen planlösning, tvättmaskin, pool, trädgård, grillplats...

Som vanligt har jag försökt hålla det enkelt, men förhoppningsvis ändå elegant även om jag har dragit ned på lyxiga designdetaljer denna gång.

Byggt på moduverseplattor...typ.









Anders67

Citat från: drdoddo skrivet 17 december 2017 kl. 19:34
Kom äntligen på hur jag kunde använda de där enorma tågbitarna. Blev en sci-fi skyttel, såg även till att inkludera månadens SBC-bit. Om ni vill se den lite bättre kan ni klicka på youtube-länken.

BTC Shuttle in flight by Andreas Lenander, on Flickr

BTC Shuttle - collage with specs by Andreas Lenander, on Flickr



andreaseldh

Citat från: andreaseldh skrivet 25 december 2017 kl. 16:02
Det börjar bli svårare att hitta på skramlande julklappar till släkten, systerns barn har kommit upp i Dark Age och de övriga är "vuxna". Årets Lego-klapp blev mysterielådor.


DSC04707 by Andreas Eldh, on Flickr


PC170424 by Andreas Eldh, on Flickr

...

Godtfred

Citat från: Godtfred skrivet 18 december 2017 kl. 21:45

Cube Triplet
by gonkius, on Flickr

Ska föreställa en "fungerande" Rubik kub, någon slags dekoration och en tärning.

Kuben går att rotera i tre lager i vilket fall, inte så svår att lösa...

(Fick avvakta ett tag med att visa de här småbyggena med tanke på o0gers utmaningstråd)


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.