Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Vic vipers 2017 - dragonfly

Startat av drdoddo, 12 november 2017 kl. 10:15

Föregående ämne - Nästa ämne

drdoddo

Blev sugen på att göra ett nytt försök med Vic Vipers å i samma veva få med månadens bit. Får se om jag lycks klämma ur mig fler vipers men här är i alla fall Dragonfly.

Dragonfly - vic viper by Andreas Lenander, on Flickr

Dragonfly - rear view by Andreas Lenander, on Flickr

Dragonfly - front view by Andreas Lenander, on Flickr

Dragonfly - bottom view by Andreas Lenander, on Flickr

drdoddo


Magnus den store

Fint, gillar färgkombon men jag har svårt att avgöra vilken den mörka färgen är. På bilderna ser den mörkare ut än dbg men ljusare än svart. Tur att du han posta en film medans jag skrev.

Imponerande att Nnovvember fortlever så här många år efter nnenns bortgång.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

drdoddo

Citat från: Magnus den store skrivet 12 november 2017 kl. 10:30
Fint, gillar färgkombon men jag har svårt att avgöra vilken den mörka färgen är. På bilderna ser den mörkare ut än dbg men ljusare än svart. Tur att du han posta en film medans jag skrev.

Imponerande att Nnovvember fortlever så här många år efter nnenns bortgång.
Tackar! Det är DBG (som jag gissar att du listade ut på videon). Måste säga att det är ett av de roligaste byggen jag gjort tror jag, fantastiskt kul att försöka få till vinklar på vingarna, etc.
Håller med om att det är roligt att det lever vidare, jag kom ju in i den här hobbyn efter hans bortgång men har kikat mycket på hans gamla byggen. Känns som en trevlig tribute till honom :)

lingonfil

Snygg!

Jag tycker du har fått en lagom mix av cleana linjer som ögat kan glida över och grebblande som ögat kan få stanna upp på. Jag gillar den knubbiga formen. Många Vic Vipers blir så spetsiga och kantiga. Gillar också att "pontonerna" inte sitter ihop med vingarna. De diskreta små vingarna (roder?) var också en snygg detalj. Men dorsalfenan baktill var kanske i minsta laget. Den kändes pliktskyldigt ditsatt. Färgskalan var också nice!

drdoddo

Citat från: lingonfil skrivet 13 november 2017 kl. 15:31
Snygg!

Jag tycker du har fått en lagom mix av cleana linjer som ögat kan glida över och grebblande som ögat kan få stanna upp på. Jag gillar den knubbiga formen. Många Vic Vipers blir så spetsiga och kantiga. Gillar också att "pontonerna" inte sitter ihop med vingarna. De diskreta små vingarna (roder?) var också en snygg detalj. Men dorsalfenan baktill var kanske i minsta laget. Den kändes pliktskyldigt ditsatt. Färgskalan var också nice!
Haha, stort tack! Testade lite olika varianter på dorsalfenan (som hastigast...) men hittade ingen som riktigt passade in så d fick bli den här lösningen. Men jag köper din poäng 😜.

dalle

Ännu ett av dina byggen som TBB gillar och skriver om. Grattis och bra jobbat!

drdoddo

Citat från: dalle skrivet 21 november 2017 kl. 05:45
Ännu ett av dina byggen som TBB gillar och skriver om. Grattis och bra jobbat!
Stort tack!
Var faktiskt själv ganska nöjd med just det här bygget så det var en trevlig bonus :)

Lordflintstone


drdoddo


drdoddo

Hade missat att min viper dök upp på Brickvault för ngn månad sedan :) Typ 3-4 min in i klippet.


Lordflintstone

Citat från: drdoddo skrivet 19 december 2017 kl. 13:58
Hade missat att min viper dök upp på Brickvault för ngn månad sedan :) Typ 3-4 min in i klippet.


Roligt! Grattis!

drdoddo

Citat från: Lordflintstone skrivet 19 december 2017 kl. 20:30
Citat från: drdoddo skrivet 19 december 2017 kl. 13:58
Hade missat att min viper dök upp på Brickvault för ngn månad sedan :) Typ 3-4 min in i klippet.


Roligt! Grattis!
Tack man! Vabbade häromdagen å satte då på lite youtube-klipp med lego grejor till mellankillen (och mig, haha!). Helt plötsligt dök min viper upp där 😂😀.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.