Författare Ämne: Happy Halloween!  (läst 1390 gånger)

Utloggad Tobbe Arnesson

• Ride till you puke!
  • Antal inlägg: 4 250
    • Blogg med LEGO
Happy Halloween!
« skrivet: 29 oktober 2010 kl. 08:48 »
Eurobricks är det en tävling som går ut på att spöka till sin sigfig/avatar inför Halloween.

Jag gjorde en hyllning till huvudvridningsscenen från filmen Exorcisten. 1973 fick den folk att svimma i biograferna!  :D

Mig veterligen går det inte att bädda in filmer på det här forat (?) så här är en länk till mitt filmklipp:

http://www.youtube.com/watch?v=DoAhlv_nM-4

Min första stop-motionanimering så bilden hoppar runt lite (mitt billiga stativ är visst glapp) och ljuset ändras en del, men jag är ganska nöjd ändå! Särskilt som det var ett snabbjobb.

Här är en stillbild:

Motsvarande ur originalet:

Samt en bakom kulisserna-bild:

Utloggad AntonYmer

• Wibbly-wobbly - timey-wimey - stuff.
  • Antal inlägg: 448
SV: Happy Halloween!
« Svar #1 skrivet: 29 oktober 2010 kl. 09:02 »
Det finns verktyg som alignar (sv. ord?) bilderna så att stativskakningar försvinner. Photoshop har en sån funktion men den är rätt seg. Jag har för mig att det finns ett annat verktyg också, men jag kommer inte ihåg vad det heter. Hugin eller nått...?

Utloggad Ras 74

• Betalande medlem 2019
  • *
  • Antal inlägg: 4 227
« Svar #2 skrivet: 29 oktober 2010 kl. 09:19 »
Ser inte lika läskig ut som originalet med ett sött lamhuvud som ser helt glad ut.
Men bra bygge, och kul med en bild som visar uppställningen. Det gillar jag!

Lycka till i tävlingen!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Utloggad Tobbe Arnesson

• Ride till you puke!
  • Antal inlägg: 4 250
    • Blogg med LEGO
« Svar #3 skrivet: 29 oktober 2010 kl. 09:26 »
AntonYmer: Jag tycker det måste finnas verktyg som både alignar och normaliserar ljuset i en sådan här serie stillbilder, jag Googlade lite men saknade uppenbarligen rätt vokabulär för att hitta det jag söker. Alltid ett problem när man ger sig i kast med ett nytt område...

Ras: Nackdelen med min sigfig, svårt att ändra ansiktsuttryck. Funderade på att "bloda" ner det med lite ketchup men...

Utloggad Stigge72

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 6 215
    • Min Flickr
« Svar #4 skrivet: 30 oktober 2010 kl. 12:57 »
Ras: Nackdelen med min sigfig, svårt att ändra ansiktsuttryck. Funderade på att "bloda" ner det med lite ketchup men...

Ketchup är väl bättre än m"¤&/¤@ks antar jag...

Utloggad Ras 74

• Betalande medlem 2019
  • *
  • Antal inlägg: 4 227
« Svar #5 skrivet: 01 november 2010 kl. 08:39 »
Helt klart, men gör det samtidigt väldigt roligt. Håll dig borta från ketchupen tycker jag  ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.