Känns som det finns många frågor här
Eftersom jag en gång startade denna tävlingsform så kan jag berätta om tankarna bakom.
Om vi börjar med titlen - att ge de bästa byggarna en utmaning och lite längre tid så skapades denn tävling och på så sätt ge lite plats på de vanliga tävlingarna för nybörjarna. Vet inte hur det gått men jag tycker att det är en hög klass både föra året och i år.
Att basera det på moduverse är ett sätt att promota vår standard och försvara det stöd vi får från LEGO i form av Moduverse 2015 och nu även 2018. Standarden är också ett sätt att hjälpa till med CB inom olika genres, vad jag vet så är det flera nu pågående CBn som använder denna standard.
Till årets tävling så föreslog jag till Krakfot att fortsätta med Moduverse och framförallt att leda er byggare till mer parker och grönytor till City CBn men utan att begränsa för mycket, då kan reglerna bli luddiga men det är ingen som tvingar någon att vara med

Jag tycker ni alla är vinnare, för ni har väl kul när ni bygger. Till er som röstar läs reglerna och rösta sedan med hjärtat