Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SBC september - nu med pris!

Startat av Skafte, 04 september 2017 kl. 16:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Här kommer Swebrick Brick Challenge VIII

Regler som tidigare:

Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit i valfri färg.
Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
Bygget ska vara nytt, ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook eller andra delar av internet.
Posta max tre bilder med största sidan 800 pixlar i denna tråd.
Bilderna ska postas senast fredag 29 september, så det finns lite tid efter Skærbæk!
Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala.
Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.
Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång.
Framför allt tävlar vi om ära och berömmelse, men vinnaren den här månaden får också en Kuffs där två svarta stekpannor ingår!
Vinnaren bestämmer nästa månads bit.

Månadens bit är 4528 Minifig, Utensil Frying Pan



Förslaget kom från min sexåring, jag insåg snabbt att det kunde bli mycket intressant! Hoppas på många bidrag och många som röstar på dem!

Edit: efter några bekymrade inlägg om svag tillgång skrev jag en bit ner här om att jag delar ut några stekpannor.

Magnus den store

Jag har inte direkt någon brist på den biten, men vad jag kan göra med den är desto svårare?  ???
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

drdoddo

Tror inte ens jag har någon sådan 🤔  I alla fall inte sorterat någonstans  😂  Får helt enkelt njuta av bidragen denna månad, har ju inte direkt rosat de röstberättigade sista tiden ändå så kanske läge för en paus oavsett.

janho

Jag har precis en sån bit! Yippie I'm in...

Det är faktiskt en bra idé att fråga till barnen. Då har man lite oväntat bitar!

Betweenbrickwalls

Vilken kul bit! Svår, men kul...
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

byStfn

Klurigt. Det verkar dock som om samtliga bitar jag äger av den är i förråd i väntan på större lägenhet. Får se om jag kan hitta något bland mina osorterade bitar..

Skafte

#6
Då gör vi så här:

Jag har beställt ett hundratal stekpannor från ett par svenska BL-butiker. Om du tänker medverka i tävlingen skickar jag några till dig.

Skriv i ett inlägg här nedan hur många du vill ha och i vilken färg, det finns ca 70 svarta och 30 i Flat Siver. Max tio per person. Det borde ge minst tio bidrag i tävlingen. Adress skickas i PM till mig om du inte vill skriva ut den i tråden. Kommer du till Skærbæk så får du dem där istället.

Reservation för om Nostpord käkar upp BL-leveranserna.

Bygg nurå!

Edit: Vill ha/har fått:
(Så jag håller koll själv)
Andreaseldh: 10 silver
ByStfn: 5 svarta, 5 silver
Sollan: 10 svarta
Stigge: 5 svarta, 5 silver
Odidoma: 3 svarta, 3 silver

Kvar: 42 svarta, 12 silver

andreaseldh

Jag köper 10 st i Flat Silver, PM på väg.

Skafte

Citat från: andreaseldh skrivet 05 september 2017 kl. 15:42
Jag köper 10 st i Flat Silver, PM på väg.

Nej nej inte köpa.

Peter S

Citat från: Skafte skrivet 05 september 2017 kl. 12:24
Då gör vi så här:

Jag har beställt ett hundratal stekpannor från ett par svenska BL-butiker. Om du tänker medverka i tävlingen skickar jag några till dig.

Skriv i ett inlägg här nedan hur många du vill ha och i vilken färg, det finns ca 70 svarta och 30 i Flat Siver. Max tio per person. Det borde ge minst tio bidrag i tävlingen. Adress skickas i PM till mig om du inte vill skriva ut den i tråden. Kommer du till Skærbæk så får du dem där istället.

Reservation för om Nostpord käkar upp BL-leveranserna.

Bygg nurå!
Å jag som tänkte att det skulle bli en tävling där man hade chans att vinna, pga att de mest hängivna byggarna saknar stekpannor...  :o

Skafte

Ja det blir inte rätt hur man än gör...

Odidoma

Vackert intiativ Skafte. Det är sånt här som gör Swebrick ännu lite vackrare.

Skafte

Citat från: Odidoma skrivet 05 september 2017 kl. 19:34
Vackert intiativ Skafte. Det är sånt här som gör Swebrick ännu lite vackrare.

Du kan va vacker.

byStfn

Jag tar gärna några svarta och några i silver i Skaerbaek, Skafte! Dags att får arslet ur... pannan!!

Teabox

Äntligen har jag lyckats få igång min kreativitet och här kommer mitt första bidrag till SBC-tävlingarna - Tjuren Ferdinand :)


Ferdinand the Bull by Teabox (henrik_zwomp), on Flickr

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.