Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Star Wars 32x32 tävling!

Startat av lingonfil, 04 augusti 2017 kl. 21:40

Föregående ämne - Nästa ämne

Wolcker

Får man göra minste än 32x32 eller måste det vara den storleken?
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

lingonfil

Citat från: Wolcker skrivet 30 augusti 2017 kl. 00:04
Får man göra minste än 32x32 eller måste det vara den storleken?

Jag tycker att det totala bygget ska vara 32x32. Om själva scenen man byggt blir mindre än 32x32 så tycker jag att man kan fylla ut resterande plats med någon slags ram.

Wolcker

Citat från: lingonfil skrivet 30 augusti 2017 kl. 15:43
Citat från: Wolcker skrivet 30 augusti 2017 kl. 00:04
Får man göra minste än 32x32 eller måste det vara den storleken?

Jag tycker att det totala bygget ska vara 32x32. Om själva scenen man byggt blir mindre än 32x32 så tycker jag att man kan fylla ut resterande plats med någon slags ram.

Okej för då får jag fixa lite extra då, för min scen är just 8x16 =)

Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Skafte

Gör en vägg med den karaktäristiska öppningen som Luke ser duellen genom. Kan ju bli hur bra som helst!

lingonfil

Citat från: Wolcker skrivet 30 augusti 2017 kl. 15:56
Citat från: lingonfil skrivet 30 augusti 2017 kl. 15:43
Citat från: Wolcker skrivet 30 augusti 2017 kl. 00:04
Får man göra minste än 32x32 eller måste det vara den storleken?

Jag tycker att det totala bygget ska vara 32x32. Om själva scenen man byggt blir mindre än 32x32 så tycker jag att man kan fylla ut resterande plats med någon slags ram.

Okej för då får jag fixa lite extra då, för min scen är just 8x16 =)

Det här är varför man bör lägga på en nolla när man köper 2x2 tiles. =)

Wolcker

Citat från: Skafte skrivet 30 augusti 2017 kl. 16:18
Gör en vägg med den karaktäristiska öppningen som Luke ser duellen genom. Kan ju bli hur bra som helst!

Japp det kommer det bli nu, får bli efter septemberlönen då jag har lite extra i legobudgeten =)

La till scenen i kalkylbladet
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Godtfred

OK, då blir det ett litet avbrott från rymdskeppen och lasersvärden. Anakin rider en Shaak och Padme är inte speciellt imponerad...


Anakin rides the Shaak
by gonkius, on Flickr


Anakin rides the Shaak
by gonkius, on Flickr

lingonfil

Citat från: Godtfred skrivet 03 september 2017 kl. 21:47
OK, då blir det ett litet avbrott från rymdskeppen och lasersvärden. Anakin rider en Shaak och Padme är inte speciellt imponerad...

Jag hade lite svårt att slita mig från bilden, det var något som stack ut utan att jag kunde sätta fingret på det. Tillslut såg jag armtekniken! Den smälter verkligen in helt perfekt i minifigen. Bra klossat!

Wolcker



Nu är den 32x32, Obi-One vs Darth Vader
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Clarmo

Jag ändrar scen, började bygga på en scen i jeditemplet under order 66 men jag hittade ingen inspiration alls till det.

Istället så började jag bygga på scenen i R1 när Chirrut dör.

Jag ändrar i dokumentet imorgon kväll/natt. Tror inte jag kommer ge mig på order 66 alls.

Clarmo

Chirruts death on Scarif.

Lordflintstone

#41
Jag skall försöka mig på scenen när leia matar R2D2 med ritningarna.
För det är väl inte taget?

Godtfred


Clarmo

Lingonfil, anmäler du detta CB till eventet?

lingonfil

Ja, det ska jag!

Kul med aktivitet den senaste tiden! Keep it up! Nu när det finns en deadline så känns det ju mer aktuellt. Och snart är det ju premiär för Last Jedi. Så då kanske det kommer ny inspiration. =)

Jag har själva pysslat lite med mina moduler och planerat för en, två, tre till. =) Men just för tillfället så har jag just packat ned allt mitt lego i flyttkartonger. Så det byggs bara i huvudet för tillfället.


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.