Författare Ämne: Wedo 2.0 och PF  (läst 944 gånger)

Utloggad Nextuz

• Global Moderator
  • *
  • Antal inlägg: 6 601
Wedo 2.0 och PF
« skrivet: 12 juni, 2017 Kl:23.09 »
Finns det någon mer info om när PF blir kompatibelt med Wedo 2.0?
I denna blogg http://www.technicbricks.com/2016/01/wedo-20-future-of-pf.html?m=1 finns detta påstående:

Citera
Q: Why do you call the elements PF when the connectors are not compatible?
A: We call them PF because it is linking up to the new platform. WeDo 2.0 is not compatible with the old WeDo. Although all future PF will be compatible with the new platform introduced with WeDo 2.0.

Utloggad Nextuz

• Global Moderator
  • *
SV: Wedo 2.0 och PF
« Svar #1 skrivet: 12 juni, 2017 Kl:23.16 »
Nya Lego Boost använder Wedokontakterna

Inloggad pehter aka ibbe

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 1 029
    • Flickr
« Svar #2 skrivet: 13 juni, 2017 Kl:07.17 »
Nästa år kanske.
42070 (Brickset) som släpps i höst har dom vanliga PF delarna på kartongen.

Det jag funderar över är om den nya LPF 2.0 även kommer till övriga Lego seten eller om  enbart kommer till Education. Det som jag ser som en nackdel med LPF 2.0 är att det är för låg spänning.

WeDo 2.0 Smarthub – The Smarthub is an electronic system based building brick that is part of the LEGO Power Functions (LPF) 2.0, a new technology platform for LEGO Education. It has built-in Bluetooth low energy to wireless connect to the control software/App. It is powered from a battery source, 2 AA batteries or a rechargeable battery pack. It has two I/O ports to connect to external motors, sensors or any new component belonging to the LPF 2.0 system.
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

Utloggad Nextuz

• Global Moderator
  • *
« Svar #3 skrivet: 13 juni, 2017 Kl:10.29 »
Men LEGO Boost som använder samma kontakter kör 6st AAA :)
Nästa år kanske.
42070 (Brickset) som släpps i höst har dom vanliga PF delarna på kartongen.

Det jag funderar över är om den nya LPF 2.0 även kommer till övriga Lego seten eller om  enbart kommer till Education. Det som jag ser som en nackdel med LPF 2.0 är att det är för låg spänning.

WeDo 2.0 Smarthub – The Smarthub is an electronic system based building brick that is part of the LEGO Power Functions (LPF) 2.0, a new technology platform for LEGO Education. It has built-in Bluetooth low energy to wireless connect to the control software/App. It is powered from a battery source, 2 AA batteries or a rechargeable battery pack. It has two I/O ports to connect to external motors, sensors or any new component belonging to the LPF 2.0 system.

Inloggad pehter aka ibbe

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 1 029
    • Flickr
« Svar #4 skrivet: 13 juni, 2017 Kl:11.59 »
Men LEGO Boost som använder samma kontakter kör 6st AAA :)

Mmm, hade jag missat.
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr