Då var det dags för Swebrick Brick Challenge V - the juni edition!
Regler som tidigare:
- Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit.
- Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
- Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook eller andra delar av internet.
- Posta max tre bilder med största sidan 800 pixlar i denna tråd.
- Bilderna ska postas senast tisdagen den 27 juni.
- Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala.
- Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.
Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång. Framför allt tävlar vi om ära och berömmelse, men eventuellt kan Swebrick bidra med priser (enligt föregående SBC-post som jag helt ogenerat kopierat, haha!). Vinnaren bestämmer nästa månads bit.
Som bit denna månad har jag valt en som förhoppningsvis de flesta av er har i lådorna. Den fyller ju en ganska självklar funktion men min förhoppning är att vi ska få se lite nya användningsområden (vilket naturligtvis är essensen i SBC). Så utan vidare fördröjning kommer här månadens bit!
55981 Wheel 18mm D. x 14mm with Pin Hole, Fake Bolts and Shallow Spokes (naturligtvis får man använda valfri färg, pluspoäng i min bok i alla fall om flera färger används)
Lycka till gott folk och låt byggandet börja!