Författare Ämne: Rebricktävling - Minimodular  (läst 3666 gånger)

Inloggad o0ger

• Betalande medlem 2021
  • *
  • Antal inlägg: 5 947
SV: Rebricktävling - Minimodular
« Svar #30 skrivet: 05 maj 2017 kl. 08:33 »
En vecka kvar nu. Dags för slutspurten! 1031 bidrag hittills. Väldigt många digitala bidrag, vilket är kul. Också väldigt många bidrag som sticker ut utanför 8x8 pluppar. Jag tolkar reglerna som att överhäng inte är tillåtet. Vad tror ni?
Mina MOCs finns även på flickr - Min karaktär i Bortom Sol är: Jetsune "Sun" Dorje

Utloggad Full Plate

• Betalande medlem 2021
  • *
  • Antal inlägg: 386
« Svar #31 skrivet: 05 maj 2017 kl. 11:53 »
En vecka kvar nu. Dags för slutspurten! 1031 bidrag hittills. Väldigt många digitala bidrag, vilket är kul. Också väldigt många bidrag som sticker ut utanför 8x8 pluppar. Jag tolkar reglerna som att överhäng inte är tillåtet. Vad tror ni?
Trodde det skulle bli fler bidrag än så faktiskt, men kommer kanske många nu på slutet.
Ska försöka få till åtminstone ett eget bidrag, även om det känns ganska tufft att komma upp i den kvalitet som många bidrag håller, inte minst från dig och fillishave :)

Angående överhäng så verkar det vara tillåtet om man tolkar RebrickAdmins kommentarer på tävlingen:

Greshi210
@REDBRICKADMIN Is it okay if parts of the building extend beyond the 8x8 requirements in the air at the back of the building? By for example using a "handlebar-brick" where the stud part of the brick is within the 8x8 base and the handlebar part of the brick is outside it.
RebrickAdmin
@GRESHI210 That sounds fine, as long as the base of the model doesn't extend 8 x 8 studs.

bdm78
Can elements attached to the building extend beyond the 8×8 plate or will it cost points in judging?
RebrickAdmin
@BDM78 The base has to be 8 x8 studs - if trees, wonder panels, etc, extend the base, that's totally fine.

Inte helt säker på hur tillförlitliga de svaren är dock.

Inloggad o0ger

• Betalande medlem 2021
  • *
« Svar #32 skrivet: 05 maj 2017 kl. 15:31 »
Äsch, vilket trams. 8x8 är 8x8!   >:(
Mina MOCs finns även på flickr - Min karaktär i Bortom Sol är: Jetsune "Sun" Dorje

Inloggad o0ger

• Betalande medlem 2021
  • *
« Svar #33 skrivet: 05 maj 2017 kl. 16:46 »
Trodde det skulle bli fler bidrag än så faktiskt, men kommer kanske många nu på slutet.

Om inte jag har helt fel så är denna tävling inte synlig på Rebrick. Man måste "veta" länken till tävlingen för att kunna delta. Meningen är att den bara ska vara tillgänglig för LUG-members tror jag. Sen har säkert vissa fått tag i länken ändå, men det kan vara detta som gör att det är så pass få bidrag.

Utloggad andli

• Administratör
  • *
  • Antal inlägg: 3 173
« Svar #34 skrivet: 05 maj 2017 kl. 16:57 »
Jag skulle tro att måna bidrag kommer sista dagen, att vara ute i god tid verkar inte vara naturligt för mänskligheten...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Utloggad Anders67

• Ordförande & Ambassadör
  • Styrelsen
  • *
  • Anders Horvath
  • Antal inlägg: 8 281
« Svar #35 skrivet: 05 maj 2017 kl. 17:34 »
Jag tycker att de bidrag som lämnats in av Swebrickare håller hög klasss, 50% av bidragen är det rätt låg klass på. Men det kommer nog en ketchup effekt de sista timmarna. Jag följer med intresse resultatet.

Inloggad o0ger

• Betalande medlem 2021
  • *
« Svar #36 skrivet: 12 maj 2017 kl. 09:05 »
Nu spurtas det kan jag säga! Flera hundra bidrag bara de senaste dagarna. Idag kl 17.00 är deadline!

Inloggad o0ger

• Betalande medlem 2021
  • *
« Svar #37 skrivet: 12 maj 2017 kl. 22:40 »
Tävlingen stängde kl 17 idag, med 1594 bidrag (!)

Vinnaren kommer utses 24 maj.

Utloggad CopMike

• Global Moderator
  • *
  • Fabuland forever!
  • Antal inlägg: 2 178
« Svar #38 skrivet: 13 maj 2017 kl. 07:22 »
Lycka till o0ger och alla andra? Swebrickare som är med i tävlingen!

Inloggad o0ger

• Betalande medlem 2021
  • *
« Svar #39 skrivet: 24 maj 2017 kl. 21:30 »
Vinnaren är utsedd!

https://www.lego.com/en-us/rebrick/contest-page/contests/mini-modulars

Grattis till flyingscotchman som vann med detta bidrag:

Jag tycker det är kul eftersom det var denna byggare som fick mig att börja med Mini Modulars. Jag "lånade" många detaljer av pet shop när jag gjorde min version.

Kul att Kloug fick ett Honorable mention. Hen producerade verkligen en massa fina byggen till denna tävling.

Utloggad Peter S

• Betalande medlem 2021
  • *
  • Antal inlägg: 4 089
« Svar #40 skrivet: 25 maj 2017 kl. 12:43 »
Vinnaren är utsedd!

https://www.lego.com/en-us/rebrick/contest-page/contests/mini-modulars

Grattis till flyingscotchman som vann med detta bidrag:

Jag tycker det är kul eftersom det var denna byggare som fick mig att börja med Mini Modulars. Jag "lånade" många detaljer av pet shop när jag gjorde min version.

Kul att Kloug fick ett Honorable mention. Hen producerade verkligen en massa fina byggen till denna tävling.
Men också lite tråkigt att det inte var en "egen" mini modular som vann. Var det OK att skapa sina egna egna eller premierades miniversioner av Legos egna?

Utloggad Vibora

• Betalande medlem 2021
  • *
  • Antal inlägg: 2 420
« Svar #41 skrivet: 26 maj 2017 kl. 00:36 »
Det står "your own mini model of your own modular building", så det ska nog inte vara av ett officiellt modulhus.
Synnerligen märkligt segrande bidrag med tanke på formuleringen i tävlingsbeskrivningen.

Utloggad Nybohov Creation Ltd.

• Betalande medlem 2021
  • *
  • Bäst i text. Svår att hata ännu svårare att älska.
  • Antal inlägg: 3 213
    • Mina Lego-byggen och inspirationskällor
« Svar #42 skrivet: 26 maj 2017 kl. 07:22 »
Det står "your own mini model of your own modular building", så det ska nog inte vara av ett officiellt modulhus.
Synnerligen märkligt segrande bidrag med tanke på formuleringen i tävlingsbeskrivningen.

Särskilt som klistermärken spelar så stor roll i detta bygge.
Max 300; tecken återstår: 211
Bilder i din signatur får inte vara större än 100x40 pixels

Utloggad insurrection

• Betalande medlem 2021
  • *
  • castle <3
  • Antal inlägg: 1 023
« Svar #43 skrivet: 26 maj 2017 kl. 12:05 »
I Andlis inlägg på sidan 2 framgår det ju att miniversioner av officiella modulhus var okej men eventuellt skulle betraktas som mindre kreativt i bedömningen.
Så man får väl anta att flyingscotchmans bygge ansågs vara väldigt kreativt/fulländat trots detta.
Att det var okej att skapa sina helt egna kreationer framgår ju både av FAQ'n och det faktum att runner-ups och honorable mention (plats 2-4 om man så vill) inte var byggda med officiella set som förlagor.

Tycker det är väldigt svårt att faktiskt bedöma de ena som bättre än de andra av alla högklassiga byggen i den här tävlingen, flera av de bidrag swebrickare som visat upp här på forumet hade också tycker jag också hade kunnat vara värdiga vinnare.

Det främsta avtrycket tävlingen gjorde på mig personligen var att jag känner ett starkt sug (ett till på en lång lista...) efter att bygga några mini-modular-kvarter i ABS :)