Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SBC maj

Startat av Magnus den store, 07 maj 2017 kl. 23:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Swebrick Brick Challenge IV

Regler:

  • Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit.
  • Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
  • Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook eller andra delar av internet.
  • Posta max tre bilder med största sidan 800 pixlar i denna tråd.
  • Bilderna ska postas senast söndagen den 28 maj.
  • Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala.
  • Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.
Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång. Framför allt tävlar vi om ära och berömmelse, men eventuellt kan Swebrick bidra med priser. Vinnaren bestämmer nästa månads bit.

Jag har valt en bit som jag hyser lite hatkärlek till. Månadens bit för maj är:


61184: Technic, Pin 1/2 with 2L Bar Extension (Flick Missile)

Lycka till och låt bygget börja!
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Odidoma

#1
Rolig bit, här kommer mitt bidrag.













Magnus den store

Det var snabbt klossat.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Odidoma

Jag fick feeling och hade ledig måndag 8) 8) 8)

drdoddo

Riktigt vackert öppningsbygge!

Sollan

Snyggt! Väldigt levande! Du får göra det med rörliga delar till nästa utställning  ;D

swestar

Citat från: Odidoma skrivet 08 maj 2017 kl. 03:05
Rolig bit, här kommer mitt bidrag.







Jaha, Då var maj månadstävling över. ;)
Bra klossat!
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Odidoma

Tack och tack men som vi alla vet så glider Skafte alltid in med ett väl genomtänkt bygge sista dagen och där emellan så ploppar det upp bra byggen hela tiden men jag vågar nog påstå att det här är det bästa bidraget just nu 8)

byStfn

Såg din skylt nu, Odidoma! Kul!

Odidoma

Citat från: byStfn skrivet 10 maj 2017 kl. 14:29
Såg din skylt nu, Odidoma! Kul!
min skylt men design av Anders67 som han gav till alla som deltog i Pa-CB layouten i Halmstad. Jag tyckte den passade in bra i det här bygget, lagomt manlig.

Lordflintstone

Citat från: Odidoma skrivet 09 maj 2017 kl. 22:51
Tack och tack men som vi alla vet så glider Skafte alltid in med ett väl genomtänkt bygge sista dagen och där emellan så ploppar det upp bra byggen hela tiden men jag vågar nog påstå att det här är det bästa bidraget just nu 8)
Jag skall försöka mig på att ge dig en match! ;) Har en toppen ide (som vanligt) men sen skall den genomföras också. :(

Odidoma

Dem där toppenideérna är farliga, antingen genomförs dem inte eller så sabbar dem nattsömnen men jag hoppas du levererar. Blir det något inom star Wars universum kanske?

drdoddo

Får väl vara med den här månaden. Haft den här idén ett tag men inte riktigt fått till "looken" som jag ville förrän nu (-ish). Inga legobitar skadades i skapandet av detta bygge ;)

Melting 2x2 brick by Andreas Lenander, on Flickr

Odidoma

Ett andra bidrag och jag känner mig omsprungen direkt. Snyggt klossat, jag gillar verkligen att kreationerna i den här tävlingen är så olika. Spännande att se nästa bidrag.

drdoddo

Citat från: Odidoma skrivet 10 maj 2017 kl. 19:37
Ett andra bidrag och jag känner mig omsprungen direkt. Snyggt klossat, jag gillar verkligen att kreationerna i den här tävlingen är så olika. Spännande att se nästa bidrag.
Haha, tackar! Omsprungen vet jag inte, men jag kände att ditt vackra bygge förtjänade lite sällskap i alla fall ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.