Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SBC april

Startat av swestar, 05 april 2017 kl. 16:02

Föregående ämne - Nästa ämne

swestar

Swebrick Brick Challenge, upplaga 3!

Regler:
* Bygg vadsomhelst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna många fler!) av "månadens bit", se nedan.
* Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
* Bygget skall vara nytt, åtminstone inte visats tidigare på Swebrick, Flickr, Facebook eller andra internethörn.
* Posta max tre bilder med största sida 800 pixlar i denna tråd.
* Bilderna skall postas senast söndag 30/4 kl 23.59.
* Digitala bidrag tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala.
* Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.

Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång. Framför allt tävlar vi om äran, men eventuellt kan Swebrick bidra med priser. Vinnaren bestämmer vilken bit som skall fokuseras på nästa månad.

Månadens bit för april är:



2432 Tile, Modified 1 x 2 with Handle

Det är bara att börja klossa.
Lycka till! :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

janho

Och här kommer det första bidraget: en liten lekplats för micropolis med gungor, sandlåda, rutschkana, karusell och klätterställning...

Micropolis Playground

swestar

Primo
Lite Neo Classic Space!  :)

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Stigge72

Någonstans långt ute i en öken har någon byggt en tunnel genom ett berg.

Clarmo

A new band.....no half a band is in town. Självklart går marshallstackarna att vrida upp till 11.

Wolcker

#5
Mitt bidrag blev ostindiefararen götheborg.

Tävlingsbiten sysn på bild nr 2. Den som håller upp gallionsfiguren.

Edit: Glömde skriva att masterna har tejp på sig för att hålla uppe näten så de ser ut som ihopvikta segel. Annars är allt annat lego.


Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Magnus den store

Mitt bidrag till tävlingen är ett mikropolis-bygge och ett nytt försök till brutalism.

Terrasshuset


Framsidan med många av månadens bit.


Baksidan utan månadens bit.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Stigge72

Citat från: Magnus den store skrivet 23 april 2017 kl. 18:44
Mitt bidrag till tävlingen är ett mikropolis-bygge och ett nytt försök till brutalism.

Terrasshuset
När jag började fundera, så satte jag 3-4 stycken i rad, precis så där, men en annan färg. Då insåg jag inte vad det var jag byggt, så jag tog en annan väg. Bra att du visade vägen, så jag vet nästa gång. ;) Det blev ju riktigt bra.

embe

#8
Mitt bidrag, Blue beam legoman in front of infinity wall,

Lego fig in front of infinity wall by em - be, on Flickr

swestar

Inte många dagar kvar nu. Några bidrag till ska väl kunna klossas ihop? :D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

colonel

Mitt bidrag till tävlingen: Discoteque X-Ray.

Det är annorlunda i att månadens bit används på två olika sätt - karuselldörren och överhänget med spotlights.
På baksidan ser vi tre nödutgångar och den kraftfulla ventilationssystem .

Kom på besök på en lördag natt. Det är död spännande. Du strålar när du går bort.

Magnus den store

Gillar den roterande dörren men strukturen i fasaden är min favorit. Är det 3839?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

colonel


Skafte

Mitt bidrag, det blev Legos egen design på pallar plus en trappstege med månadens bit. Spela inte falskt mot maffian!


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.