Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SBC - Swebrick Brick Challenge

Startat av Odidoma, 03 februari 2017 kl. 00:17

Föregående ämne - Nästa ämne

Odidoma

Här kommer den första tävlingen i vad som förhoppningsvis blir en återkommande tävling. Reglerna är enkla, den föreslagna biten måste användas men antal och färger är valfritt och det måste vara ett nytt bygge eller iaf inte tidigare visat och storleken är valfri. Vinnaren röstas fram av Swebricks medlemmar så även fast du inte deltar i tävlingen så får du gärna vara med och rösta fram vinnaren. Vinnaren föreslår nästa bit och så börjar vi om, ev skakar Anders67 fram ett pris i Lego också men det visar sig, äran i första hand. Då kör vi!
Denna månads bit är "Plate, Modified 1 x 1 with Tooth Horizontal" 49668


Deadline är 23/2
Röstningen är mellan 24/2 - 28/2

(Namnet på tävlingen är en variant på ett av Lingonfils förslag)

Sockerbit


lindyhep

Några frågor.
Alla medlemmar på forumet kan delta?
Bilderna postas - här i tråden?
Omröstning av medlemmar = forummedlemmar inte bara föreningsmedlemmar? Antar det men för att klargöra...

drdoddo

Skönt med en tävling. Har bara lyckats klämma ur mig ett 10-tal byggen hittills i år så d behövs nåt för att få igång en 😂😜. Får se om jag kan ordna nåt bidrag.

Odidoma

Citat från: lindyhep skrivet 03 februari 2017 kl. 08:22
Några frågor.
Alla medlemmar på forumet kan delta?
Bilderna postas - här i tråden?
Omröstning av medlemmar = forummedlemmar inte bara föreningsmedlemmar? Antar det men för att klargöra...
alla får rösta, bilderna postas i tråden.

Odidoma

Här kommer mitt bidrag i tävlingen, hoppas mitt inte blir det enda.








Wineyard

Tandläkarvagnen från Django Unchained:

Vibora

#7
Eftersom jag inte kunde delta i dagens lunchträff med min kärleksvig, så får den delta här istället.  :)







p.s. Bygget fick visst en egen tråd också: http://www.swebrick.se/index.php?topic=11179.0 d.s.

janho

Här kommer ett bidrag till.

Är det inte den bästa dagen för en sån bild? ;-)



Odidoma

Roligt att det ramlar in lite bidrag och fantastiskt härliga bidrag dessutom!!

Peter S

Härligt med en hallongrotta! Några pysar behöver dock vakna till och simma rätt väg!

drdoddo

Lyckades få till ett litet bidrag, får se om någon kan hitta biten ;)

by Andreas Lenander, on Flickr

by Andreas Lenander, on Flickr

Odidoma

Det var lite oväntat att du lyckades få ihop lite byggtid. Jag hittade biten men inte helt lätt.

drdoddo

Citat från: Odidoma skrivet 17 februari 2017 kl. 14:47
Det var lite oväntat att du lyckades få ihop lite byggtid. Jag hittade biten men inte helt lätt.
Haha, eller hur? ;)
Jag har varit lite upptagen med att packa ihop alla byggen till Uppsala och att bygga en rover till mars CB:t. Just det, och umgås med familjen också...och jobba...å så  ;D

Ledwinka

Less is more heter det ju, och jag har faktiskt använt månadens bit till 50% (och säkert
emot alla etiska regler dessutom använt samma bygge som musikvinjett):


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.