Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] WIP Batcave

Startat av MBL Designs, 29 November 2016 kl. 19:29

Föregående ämne - Nästa ämne

MBL Designs

Så jag tänkte dela med mig av ett projekt jag nu hålt på med i ett litet tag nu, jag jobbar på att bygga min egna Batcave. Mitt huvud mål är att försöka ta inspiration från allting Batman, så i min Batcave kommer man kunna se saker från 1966 tv serien, till saker från serietidningarna, och självklart från lego Batman spelen och möjligtvis från uppkommande The LEGO Batman Movie. Så det kommer bli som en Where's Waldo av Batman referenser.

Just nu så har jag gjort en grov skiss på hur den kommer se ut, den kommer helt klart ser anurlunda ut i slutändan men följa liknande upplägg. Störst ändringen jag redan gjort och inte lagt in i skissen är att jag kommer ha ett stort seglen vara vatten och ha vatten fallet där i stället.

Så en breakdown av skissen lyder så här:

1. Fungerande hiss
2. Batwing landnings platform och batwing utfart.
3. trofé rum, (med stort mynt och dinosaurie)
4. Batmobile turntable och Batmobile och utfart, (nu utan vattenfall framför)
5. Dräkt display för Batman, Robin, Batgirl och Nightwing.
6. Vapenförråd och minnes plats för den "döda" Robin Jason Todd. Och slutligen en sten trappa som leder till andra våningen. (det som är byggt fysiskt)
7. Gym
8. Batcomputer
9. Grey Ghost display
10. Toaletter i Batman färgerna, (Svart och gult)

Jag kommer försöka lägga upp bilder när jag har gjort stor uppdatering, men om ni vill följa alla smås steg så lägger jag upp bilder på instagram på dem lite mindre uppdateringarna. Ni finner mig under namnet @MBL_Designs

För er som läst igenom allt detta tack för eran tid!

Eigenbrötler

Jag brukar inte kritisera så mycket, men SNÄLLA rita inte, ALLS!  ::) :P

Du är uppenbart bättre på att bygga!  ;)

Följer detta med spänning!
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Nybohov Creation Ltd.

Jag kan inte mycket om Läderlappen, men tror att detta kan bli fränt!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

MBL Designs

Tack så mycket Eddy! Jag var först skeptisk om jag skulle ha med min "fina" täkning!  ;)

MBL Designs

Tack så mycket Nybohov Creation Ltd! Då kan du se mina uppdateringar på modellen som små historia lektioner!  ;) :D

ByggareDan

Ser ju bra ut det som är byggt, kommer att bli rejält stort om man ser det byggda kontra det ritade.

Även om ritningen inte är världens bästa/finaste så ger den ändå ett hum om hur slutresultatet är tänkt att bli, så jag gillar när det förklaras på ett enkelt sätt.

/ByggareDan

MBL Designs

Tack så mycket ByggareDan! Ja det kommer bli rätt så stort, jag kände lite "go big or go home" i detta fall. Va bra att min täkning gjorde det lättare att förstå.

o0ger

Detta ser mycket lovande ut! Hoppas du orkar slutföra det.

Citat från: MBL Designs skrivet 29 November 2016 kl. 19:29
10. Toaletter i Batman färgerna, (Svart och gult)

Batman är en superhjälte. Alla vet att superhjältar inte bajsar.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Myko

Citat från: o0ger skrivet 29 November 2016 kl. 20:47
Batman är en superhjälte. Alla vet att superhjältar inte bajsar.

Except in black and very dark brown.

MBL Designs

Tack så mycket o0ger! Ja för hoppningsvis så lyckas jag bli färdig för eller senare! :D
Ja jag tänkte något liknande gällande toaleten, men kända att köra på det ändå! ;)
Får se Myko om jag kan få in nån dark brow, annars skiter jag i det! ;D (pun intended)

Odidoma

Väldigt bra byggstart, jag följer det också med spänning!

MBL Designs

Tack så mycket Odidoma! ;D

byStfn

Snygga tiles!  :P

Ser fram emot att se detta växa fram, speciellt med tanke på att du kan din Batman..

Odidoma

Har du Uppsala och/eller Linköping som mål?

MBL Designs

Tack så mycket Stefan! Ja snygga tiles kan man verkligen säga!  ;)

Odidoma Det är inte något jag funderat på men det skulle vara passande, när modellen är helt färdig.
Det positiva är att jag bygger den så den är transport vänlig. Så målet är helt klar att visa upp den när jag är klar! :)