WIP: Monsters of Block i studion

Startat av Tektor, 15 November 2016 kl. 08:10

Föregående ämne - Nästa ämne

Tektor

Här är anledningen till koskällan :)

https://vimeo.com/55624839

andreaseldh

Tektor

Odidoma

Förutom "monsters of block i studion" så vill jag se en MOC med "monsters of block" på en talk show.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Odidoma skrivet 25 November 2016 kl. 05:33
Förutom "monsters of block i studion" så vill jag se en MOC med "monsters of block" på en talk show.
Oh, det kan bli episkt!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Tektor

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 25 November 2016 kl. 07:54
Citat från: Odidoma skrivet 25 November 2016 kl. 05:33
Oh, det kan bli episkt!

Japp! Den hade jag ju faktiskt tänkt bygga härnäst, men sen började jag gå igång på studion.
Jag är inte världens mest produktiva byggare, så jag får väl sikta på höstlovet 2018 :)

Tektor

Nu har jag börjat bygga på själva byggnaden, men det är inte så mycket att titta på än.
Så här kommer ännu en omistlig studiodetalj, till kontrollrummet: mixerbordet!
Tänk att något så litet kan ta så lång tid att bygga. Känns som jag har stirrat i timtal på två sektioner och funderat på hur jag ska få ihop dem i rätt vinkel...

Odidoma

Snyggt och hög igenkänningsfaktor, väldigt ikoniska! Ser fram emot fortsättningen.

Nybohov Creation Ltd.

Jag gillar det, men alla reglage ska stå på 11, minst!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Tektor

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 23 Januari 2017 kl. 09:25
Jag gillar det, men alla reglage ska stå på 11, minst!

Ja, att de inte står på 11 är en ren eftergift för fotografen som ville att de skulle skapa en kurva.

Eigenbrötler

Citat från: Tektor skrivet 23 Januari 2017 kl. 08:41
Nu har jag börjat bygga på själva byggnaden, men det är inte så mycket att titta på än.
Så här kommer ännu en omistlig studiodetalj, till kontrollrummet: mixerbordet!
Tänk att något så litet kan ta så lång tid att bygga. Känns som jag har stirrat i timtal på två sektioner och funderat på hur jag ska få ihop dem i rätt vinkel...

snyggt! vad är det du har i hålen på headlight bricksen?
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Tektor

De svarta och vita (ska nog byta till bara vita) och den röda är horn instoppade bakifrån, den gröna är en "purjolök" (morotsblast?). :)

Tektor

Några detaljbilder:

KallEl75

Gillar synth-modellerna skarpt.
Gillar än mer det faktum att synth stavats på rätt sätt i denna tråd. ( Alltså med h på slutet. )
Det enda som kunde gjort det hela bättre hade varit en minifigurer av Karl Bartos, Florian Schneider och Ralf Hütter.