Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Mikro-BWE

Startat av Godtfred, 30 Oktober 2016 kl. 09:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Godtfred

Varsågoda, en BWE i mikroskala, inklusive lastbilen:

Microscale BWE - [42055]
by gonkius, on Flickr

Tänkte vara ett bidrag till nästa nano-byggtävling, men så här i efterhand blev den mer mikro än nano. Dessutom finns det viss mån av fusk inblandad, gissar att alla redan upptäckt det...

Odidoma

Snyggt, jag har missat fusket, den som ser det får gärna upplysa mig.

skitkid

Citat från: Odidoma skrivet 30 Oktober 2016 kl. 20:09
Snyggt, jag har missat fusket, den som ser det får gärna upplysa mig.

Den genomgående armen är inte fäst i ramen. Annars är det en väldigt lång jumperplate  ;)

Men snyggt klossat oavsett!
/skitkid

Manne

Då säger jag att hytten på lastbilen sitter dåligt fast..

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Godtfred

OK, det var inte så tydligt alltså...

Hytten på lastbilen sitter löst, kan anses som fusk, men det var inte den jag tänkte på. Allt annat sitter fast.

Armen sitter faktiskt fast i ramen, på baksidan som inte syns, med en 85861.

Fler gissningar?

MattiasKr

Då gissar jag att skovelhjulet inte sitter fast.

Gideon

Väldigt läckert bygge, särskilt med tanke på det lilla antalet bitar :)
Snyggt fotat också!
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

jalex

Riktigt snygg! Propellern passar ju perfekt. Jag skulle nog inte kalla det som fusk dock att den sitter löst när det handlar om en sådan här MOC och foto, i alla fall inget som nedvärderar bygget och scenen som helhet tycker jag. Däremot om det vore en MOC som skulle säljas vore det ju givetvis fusk.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Godtfred

Skovelhjulet sitter fast bra och kan snurras. Sitter en 4263 på andra sidan för axeln.

Stora fusket ligger i färgerna. Alla gula bitar är byggda i orange och photoshoppade i efterhand till gult. Tyvärr så finns inte 41530 i gult.

Ashman

Citat från: jalex skrivet 31 Oktober 2016 kl. 10:47
Riktigt snygg! Propellern passar ju perfekt. Jag skulle nog inte kalla det som fusk dock att den sitter löst när det handlar om en sådan här MOC och foto, i alla fall inget som nedvärderar bygget och scenen som helhet tycker jag. Däremot om det vore en MOC som skulle säljas vore det ju givetvis fusk.
Nej mina grejer sitter ofta löst, har aldrig funderat på att det skulle vara fusk.

Hursom,  jättefint bygge. Så otroligt imponerande att få till nåt så klockrent i så liten skala.

Nextuz

Citat från: Godtfred skrivet 31 Oktober 2016 kl. 11:01
Skovelhjulet sitter fast bra och kan snurras. Sitter en 4263 på andra sidan för axeln.

Nästa steg är motorisering? :P

eon

Passande skovelhjul, även om färgen inte finns.

robin.z

Supertjusig! Måste säga att skalan tilltalar mig mer än orginalet :D
Följ oss gärna på instagram @lifeofbricks :)