Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tävling - Micropolis - deadline 2016-12-27

Startat av Anders67, 22 oktober 2016 kl. 12:06

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

Då var det dags för en tävling igen, efter att vi har avslutat AFOL vs AFOL.

Tävling - Micropolis kvartal 4 2016

Denna gång går det ut på att bygga en modul till ett Micropolis en standard som är framtagen av LUGen TwinLUG - http://twinlug.com/micropolis-micro-city-standard/

Reglerna rätt enkla:
Både riktigt LEGO och LDD går bra.
Bygger man i LDD så rekommenderar vi att ni använder bitar som finns.
Storleken är som TWINLUG standarden en modul med måtten 16x16.
Bifoga max 3 bilder på din modul. Antingen Flickr bilder (eller liknande) eller bilder på max 800kb
Max 4 bidrag per person. Posta ditt bidrag senast 2016-12-27 kl 23.59.
Det ska vara nya byggen - inte tidigare visade byggen!
Det är OK att ha en "prynadsram" endast 2 studs bred/tjock och max 6 plates hög - och det är OK att den går runt om.
Det är inte ramen som ska vara framträdande - helst så diskret om möjligt. En av bilderna ska tydlig visa bygget utan ram.
Tävlingen avgörs med en omröstning här på forumet samt en utlottning av 4e priset.
Tävlingen är öppen för alla betalande medlemmar i föreningen Swebrick.

En länk med snygga exempel här på forumet:
http://www.swebrick.se/index.php?topic=4216.675

Detta är ett utmärkt tillfälle att också vara med i vårt CB.

Priser
1a pris - 1 st Architecture Skylines: New York City
2a pris - 1 st Architecture Skylines: Berlin
3e pris - 1 st Architecture Skylines: Venice
4e pris - 1 st Architecture Skylines: Venice


ett exempel på en modul

Stigge72

Kul med en tävling på det här temat. :)

Måste det vara en "A-modul" (en hörnmodul som den på bilden), eller kan man bygga en "B-modul", som har väg på bara en sida?

Anders67

Citat från: Stigge72 skrivet 22 oktober 2016 kl. 14:22
Kul med en tävling på det här temat. :)

Måste det vara en "A-modul" (en hörnmodul som den på bilden), eller kan man bygga en "B-modul", som har väg på bara en sida?

Bra fråga - Jag tycker inte det ska vara begränsat mer än nödvändigt - Vi kör på A-moduler och B-moduler, även OK med moduler med vatten eller helt utan vägar. Det viktigaste är att de ska vara kompatibla med standarden.

Emma

Måste ja hemlighålla mitt bidrag för andra swebrickare?

Anders67

#4
Citat från: Emma skrivet 22 oktober 2016 kl. 15:42
Måste ja hemlighålla mitt bidrag för andra swebrickare?

Nej denna är inte hemlig, Ok att posta bidrag från och med idag!
OBS! Det ska vara nya byggen - inte tidigare visade byggen!

Magnus den store

Kul tävling. Får man lov att bygga en ram runt sin modul, så att presentationen blir finare?

Exempel:

Ramen på bilden är två studs tjock.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

ByggareDan

Riktigt snyggt med ram runt, snyggt bygge också.
Kom bara ihåg att tävlingen var 16x16 bidrag.

/ByggareDan

Anders67

#7
Citat från: Magnus den store skrivet 22 oktober 2016 kl. 16:13
Kul tävling. Får man lov att bygga en ram runt sin modul, så att presentationen blir finare?
Ja det kan väl vara ok - men endast 2 studs bred/tjock och max 6 plates hög - och det är OK att den går runt om. Det är inte ramen som ska vara framträdande - helst så diskret om möjligt. En av bilderna ska tydlig visa bygget utan ram.

MartinAberg

Kul tävling, detta ska jag försöka hinna med!

Magnus den store

Citat från: Anders67 skrivet 22 oktober 2016 kl. 17:10
Citat från: Magnus den store skrivet 22 oktober 2016 kl. 16:13
Kul tävling. Får man lov att bygga en ram runt sin modul, så att presentationen blir finare?
Ja det kan väl vara ok - men endast 2 studs bred/tjock och max 6 plates hög - och det är OK att den går runt om. Det är inte ramen som ska vara framträdande - helst så diskret om möjligt. En av bilderna ska tydlig visa bygget utan ram.
Gott, funkar för mig. Nu behöver jag bara komma på vad jag ska bygga.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Peter S

Hurra! (och skönt att man inte postar allt man bygger...!) Tror jag ska hinna få ihop något.

Odidoma

Citat från: Peter S skrivet 22 oktober 2016 kl. 18:20
Hurra! (och skönt att man inte postar allt man bygger...!) Tror jag ska hinna få ihop något.
jag har en misstanke om vad ditt bidrag blir.

byStfn

Jag ska försöka bygga något också! Gillar tanken på Micropolis och att det inte tar så mycket plats :P

Full Plate

Låter kul!
Så 3 bilder per bidrag och 4 bidrag per person blir 12 bilder per person då antar jag?
Ens 4 bidrag är helt separata bidrag eller? Så man ska helst inte posta bilder av alla ens bidrag tillsammans?

Anders67

Citat från: Full Plate skrivet 23 oktober 2016 kl. 20:06
Låter kul!
Så 3 bilder per bidrag och 4 bidrag per person blir 12 bilder per person då antar jag?
Ens 4 bidrag är helt separata bidrag eller? Så man ska helst inte posta bilder av alla ens bidrag tillsammans?

Korrekt, man kan börja med att posta ett bidrag, och lite senare ett till och ett till, max 4 bidrag per person.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.