Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[moc] Ett hörnhus i enkel modulvariant. 32x48

Startat av Manne, 08 oktober 2016 kl. 11:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Manne

Citat från: Storm_666 skrivet 11 oktober 2016 kl. 21:22
Citat från: Manne skrivet 08 oktober 2016 kl. 17:32
Citat från: Storm_666 skrivet 08 oktober 2016 kl. 16:24
Som alltid är det ett nöje att se dina byggen  :) Håller med om att det saknas en skylt. Men det är ibland lättare att bygga i efterhand när man vet vad det blir affär och då även hur skylten ska se ut  ;)
Väntar med spänning på att få se insidan  :)

Det kommer en insida , ska bara bestämma mig om vad först, vill dock gärna hålla mig till något tema där det finns en uppsjö av delar att välja mellan , så en klädbutik tex är inte fel.. någon skylt ska till som förhoppningsvis förbättrar helheten på den punkten.

Med vänlig hälsning, Manne

Vågar man hoppas på lite fler bilder när inredningen är på plats samt ihop med dina andra hus  :)
Tips på inredning kan vara en musikaffär, ett piano och/eller flygel, något trumset, gitarrer, lite blåsinstrument samt någon hylla med böcker. Det har jag tänkt bygga i ett av mina hus.

Det lutar åt en klädbutik i tre olika stilar, invändigt , lägger ut lite nya bilder när insidan närmar sig klart , behöver dock köpa på mig en del kläder först.

Men ska komma ihåg att det verkar vara fullt möjligt med en musikbutik i något annat hus bygge längre fram.

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Manne

Citat från: Jesperrydhog skrivet 11 oktober 2016 kl. 22:16
Fint och Bra att se ett hörn hus. Jag gillar det.

Tackar!

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Joacim


Manne

Citat från: Joacim skrivet 12 oktober 2016 kl. 13:54
Så väldigt snyggt hus!

Tackar! Kul med positiva kommentarer!

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Manne

Uppdatering..

Fått byggt vidare på detta hus inför nästa event..

Huset är nu 64 studs brett, med ny design på sidogatorna. Dörren har fått ett rejält upplyft mot den gamla, även påbörjat en mindre installation på insidan i form av gardiner på vån 2..

Kommer lite bilder..

Med Vänlig Hälsning Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

fillishave

Snyggt! Ser lite ut som ett hus som skulle kunna finnas på en småstads huvudgågata. Gillart!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.