Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Pizza Plaza (modulhus)

Startat av BeardedNerd, 03 juli 2016 kl. 15:41

Föregående ämne - Nästa ämne

BeardedNerd

Jag har byggt ett nytt modulhus, som är tänkt att stå intill Green Grocer. Det är delvis ett trevåningshus i klassisk stil med en blomsteraffär och delvis en tvåvåningspizzeria med takterrass. Jag har siktat på att använda en del ovanliga delar, till exempel Enderman-kropparna som pelare runt fönstren på pizzerian, de nya Spider-Man-handtagen för hörnet på huset (tidigare postat), flera olika varianter av tile med pin till allt möjligt, och så lite blandade grejer hämtade från Elves, Disney Princess och Nexo Knights. Det finns också en bit som är 38 år gammal, om någon kan lokalisera den. :)

Ovanför pizzerian finns ägaren Arsenios lägenhet, som bland annat har en stor balkong och ett troférum för hans gamla fotbollsvinster. Längst upp finns en terrass med blomsterodlingar där hans syster Jolanda odlar nya blommor till sin butik. På översta planet i hennes hus finns ett drejeri med ugn och på mittenvåningen hennes lägenhet.



Jesperrydhog


bileam

Snyggt! Jag såg biten, tror att jag har den hemma...

Eigenbrötler

jag kan gissa mig till vart biten sitter...
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

andreaseldh

Ska man skriva sin bitgissning här i tråden eller föredrar du PM, så fler får gissa?

BeardedNerd

Det spelar ingen större roll.

andreaseldh

Jag gissar på raketvingarna som används som ben på pallarna.

Magnus den store

Lavendel-färgade huset funkar förvånansvärt bra. Ser för övrigt en bit från set 208.

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

andreaseldh

Citat från: Magnus den store skrivet 06 juli 2016 kl. 17:45
Lavendel-färgade huset funkar förvånansvärt bra. Ser för övrigt en bit från set 208.

Ja den är det ju förstås!

Nilsson.calle

Gissade fel först, trodde det var tilen med siffran 2, men idag såg jag biten, har också en någonstans.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.