Jag har skrivit lite om min ide i Kvarteret tråden men tänkte här förtydliga lite.
Jag har i den här lösningen tre komponenter.
En nätadapter/tansformator som har fått en två polig hylskontakt för att ansluta som matning till en ett elblock.
Huvudkomponenten är Elblocket.
Det har en stiftkontakt som ingång för anslutning av Nätadaptern eller en standardkabel
Sen har det 11 par hylskontakter som utgångar för anslutning av ledmoduler eller en standardkabel.
Just den här storleken har jag valt då den motsvarade en 1X4 brick på längd och bredd.
För att underlätta att man kopplar rätt varje gång så har jag märkt den ena sidan på blocket med röd färg

Den sista komponenten är standardkabeln.
Den har en två polig stiftkontakt i ena änden och en tvåpolig hylskontakt i andra änden.
Den borde ha varit gjord med röd krympslang på plus sidan så att det hade motsvarat det röda på kopplingsmodulen.
Tyvärr så hade jag ingen röd krympslang hemma i rätt storlek så därav svart på båda

Kabeln kan användas som förlängningskabel var som helst i systemet dvs från nätadaptern till första elblocket eller från ett elblock och fram till en led modul eller så kan den användas för att koppla ihop två elblock med varandra. Förmågan att kunna seriekoppla block ser jag som en stor fördel på större byggen som tex landskap då man helt enkelt kan sätta ett elblock där det passar i bygget och en bara mata det med en skarvkabel från ett annat block eller nätadaptern. I det här exemplet länkar jag ihop två elblock med varandra.