Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Inscannade broschyrer och reklamblad från förr

Startat av jalex, 13 april 2016 kl. 14:27

Föregående ämne - Nästa ämne

janhansson

Tågkatalogen från 1981 med svensk text.

BeardedNerd

Citat från: jalex skrivet 20 april 2016 kl. 16:53
Var hemma i Åmål i helgen och hittade lite fler mysiga LEGO-annonser.  :D

OMG! Jag har Gamma V Laser Craft men hade aldrig kommit på idén att använda de gula slangarna på det viset.

Emma

Å, jag kunde sitta länge, länge och studera de där tågbilderna från 80-talet. Önskade alltid att min tågbana kunde ha lika många tåg, hus och kringverksamheter.

Classus


Sydby

Mys!

Har idag själv suttit med min samling av kataloger och reklam medans jag väntar bitar för MOCarna.

Har nog över 500st men många är dubletter. Scannade in en som test och kvalitén helt ok. Varje bild kommer ligga runt 18 MB. :)

Nextuz

Citat från: Emma skrivet 11 augusti 2019 kl. 10:20
Å, jag kunde sitta länge, länge och studera de där tågbilderna från 80-talet. Önskade alltid att min tågbana kunde ha lika många tåg, hus och kringverksamheter.
Jaa, samma här :) så fantastiskt enkelt och snyggt.

Jag fick aldrig något legotåg då jag hade en vanlig tågbana i källaren, det var vad mina föräldrar hävdade iallafall.

janhansson

"Minikatalogen" från 1983, tyvärr i hålslaget skick.
Jag har för mig att de här små katalogerna följde med i vissa legoset, minns jag rätt?

janhansson

#37
Nu har jag lagt upp katalogerna jag scannat i högre upplösning här.

LarsC

Citat från: janhansson skrivet 14 augusti 2019 kl. 20:41
"Minikatalogen" från 1983, tyvärr i hålslaget skick.
Jag har för mig att de här små katalogerna följde med i vissa legoset, minns jag rätt?

stämmer

Teng

Citat från: janhansson skrivet 15 augusti 2019 kl. 19:39
Nu har jag lagt upp katalogerna jag scannat i högre upplösning här.

Katalogen från 89 väcker så mycket nostalgiska känslor  :D. Mycket av det hade jag som liten och har nu lyckats återställa efter att fått tag i min gamla lego låda. De svenska namnen på seten är ju hur bra som helst med hahaha!

Sydby

Visst är dessa gamla set helt fantastiska. Man hade så mycket frihet med byggen då. Köpte två lite större Ninjago set som jag tog med till sommarstugan i år som hade matchande färger och efter en halv dag, kunde jag fortfarande inte bygga något eget med dem. Fy, alltså.

janhansson

#41
Minikatalogen 1989 - i stort sett samma grejer som julkatalogen från samma år, men med andra diaramor.
Större version kan hittas här som förra gången.
Jag har även tankat upp katalogen för 1997 där (36 sidor känns som lite mycket att attacha här).

janhansson

#42
Här kommer minikatalogen för 1984. Intressant förord på sid 2-3, som även innehåller tvättråd. :)
Som vanligt finns det en mer högupplöst version här.

Eigenbrötler

tvättråd?`alltså jag kan inte hitta vad du refererar till  ???
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

janhansson

Symbolen är väl lite otydlig på bilderna, syns bättre i full upplösning.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.